Gå til innhold

Hva er de merkelige lyskulene på bildet?


YNWA96

Anbefalte innlegg

Har tatt et bilde med mitt Canon Ixus 95 og fikk 2 merkelige lyskuler på et av bildene.Aner ikke hva det kan være men noe sier at det er energikuler(noe overtroiske greier)men jeg aner ikke.Er det noen som kan forklare meg hva dette er?Har tatt flere bilder på nøyaktig samme måte uten å få de frem igjen.Det sies at disse såkalte energiene flytter på seg og derfor kommer de muligens ikke flere ganger på samme sted.Sjekk linken til bildet og legg gjerne igjen kommentarer på hva det kan være.På forhånd takk for innspill.

Endret av wobbler09
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har som sagt prøvd å ta flere bilder i akkurat samme posisjon uten å få det frem igjen.Håper flere kan komme med teorier ang kulene.Jeg har hørt av flere "såkalte klarsynte" at det kan være energikuler og at de ser slik ut,men jeg er åpen for logiske forklaringer også.Hadde jeg fått disse frem flere ganger så kunne jeg konkludert men pr nå så har jeg ingen klare bevis på hverken det ene eller det andre.

Lenke til kommentar
Kan du forklare meg hvordan det er mulig og fotografere energi som menneske _ikke_ kan se?

He he,nei dessverre.Det er jo en grunn til at enkelte klarsynte ser ting som ikke vi ser.Men de sier at slike energikuler kan komme frem på bilder,merkelige greier.Men jeg har som sagt ingen anelse,er heller ikke overtroisk.Men jeg er åpen for at andre kan se og føle ting som er langt utenfor min rekkevidde.Mye rart i verden hvis man feks ser på Åndenes makt o.l.Hver enkelt kan jo mene sitt men noe må det være i enkelte tilfeller.

Lenke til kommentar

Om det var tilfelle at bilde kunne ha vært iscenesatt, så ville min første antagelse kanskje gått i retning av at noen hold en lykt av en viss størrelse fra nokså samme sted som kamera. Det vil muligens forklare at en ikke ser refleks av personen som tar foto i vinduet.

 

EDIT: Tenker at kule nummer 2 til høyre (den mindre) er ett slags refleksjonsfenomen som utspiller seg ved å hoppe mellom glassflatene (vindu + kameralinse).

 

Lykke til med jakten på svar. ;)

Endret av G
Lenke til kommentar

Vil gjette at det er støvpartikler av litt tykkelse som kommer rett foran linsen, og i kombinasjon av blitz, så blir det gjerne fokus på desse fnuggene.

 

Støvpartikler er aldri på samme plass, så det kan forklare at du ikkje har fått det igjen etterpå. Dessuten kommer støvfnugg sjelden i fokus sånn sett.

Lenke til kommentar
Om det var tilfelle at bilde kunne ha vært iscenesatt, så ville min første antagelse kanskje gått i retning av at noen hold en lykt av en viss størrelse fra nokså samme sted som kamera. Det vil muligens forklare at en ikke ser refleks av personen som tar foto i vinduet.

 

EDIT: Tenker at kule nummer 2 til høyre (den mindre) er ett slags refleksjonsfenomen som utspiller seg ved å hoppe mellom glassflatene (vindu + kameralinse).

 

Lykke til med jakten på svar. ;)

Refleksen av meg som tar bildet kan du ikke se fordi jeg står litt til venstre for vinduet når jeg tar bildet.Blir jo en vinkel som jeg ikke kan synes fra.

 

Vil gjette at det er støvpartikler av litt tykkelse som kommer rett foran linsen, og i kombinasjon av blitz, så blir det gjerne fokus på desse fnuggene.

 

Støvpartikler er aldri på samme plass, så det kan forklare at du ikkje har fått det igjen etterpå. Dessuten kommer støvfnugg sjelden i fokus sånn sett.

Hørtes faktisk fornuftig ut.Man kan jo se bra mye støvpartikler i lufta spesielt når sola står inn vinduet.Dette er den beste teorien så langt,synes jeg.

Lenke til kommentar

Dette er vel bare et optisk fenomen som kan forklares med en generell forståelse av hvordan lys arter seg i forhold til linsesystemet i et vanlig kamera. Mest sannsynlig er dette en lens flare eller en form for glare som har oppstått i forbindelse med bruken av blits mot en eller flere reflekterende gjenstander.

 

Det være svært vanskelig å reprodusere er identisk resultat da den minste endring i kameraets posisjon vil kunne føre til at lyset reflekteres annerledes. Det skal ikke mer til enn noen millimeter med endring av kameraets posisjon til før du ikke ville fått disse refleksene. Det er forøvrig ikke uvanlig at refleksjoner som dette tolkes som noe paranormalt, selv om det nødvendigvis ikke er tilfellet.

 

1509967226_ce2e5614a6.jpg

 

Edit: Ved nærmere øyesyn velger jeg å forkaste min overstående forklaring. Når jeg ser på bilder av refleksjoner forårsaket av (støv)partikler slik som dette her, her og her later det til å samsvare bedre med fenomenet i trådstarters bilde enn hva en lens flare gjør.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Støv på sensoren. Jeg har stått på kirkegårder og fotografert midt på natta. Aldri sett snurten av ånder og ander ting på bildene. Jeg er helt overbevist om at det ikke finns noe uforklarlig man kan fotografere. Enten en refleks av noe eller et støvkorn på sensor. Det tror jeg - men om noen ønsker en overtroisk historie og at dette er ånder eller noe sånt så er det greit for min del.

Lenke til kommentar

Er selv ganske så sikker i min sak at dette er nok støv på sensoren. Kameraet ditt har dessuten en mekanisme som skal fjerne nettopp dette støvet, og er nok selve grunnen til at du ikke har klart å gjenskape dette "fenomenet" igjen, etter at kameraet selv har kvittet seg med problemet.

 

Ps. din tråd er feilpostet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...