otkristo Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Er lei av å koble kameraet til og fra når jeg skal overføre bilder. I den forbindelse vurderer jeg å kjøpe meg en minnekortleser. Har dere noen erfaringer med disse for USB 2 ?? Merker?? Takk for tips! Otto Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 SanDisk ImageMate (SDDR-91 for CF, det er andre modeller for xD, SD/MMC, ...) har fungert bra her hos meg. Den tar kun den korttypen du kjøper modellen for - den blir litt billigere på den måten! Den er driver-løs i XP - bare PnP! Det som ikke har fungert så bra er at den plutselig er en 'Hi-Speed device' (USB 2.0 - som jo stemmer!) som er kobla til en "non-Hi-Speed USB hub" på mitt MSI KT3-Ultra via NEC USB 2.0 kontroller og faktisk i USBView.exe kan komme opp på feil kontroller... :o Men det tilskriver jeg MSI/M$. ...og at noe ødelegger for meg når jeg skal hente bildene i ZoomBrowser EX, slik at jeg er heldig om jeg få hentet ned 15-20 før den "oppdages" igjen... Etter en ut- og innplugging så bruker det rette seg. Men har noen noen tips ang. ustabil USB så tar jeg imot de med takk! Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 SanDisk ImageMate [...] Den er driver-løs i XP - bare PnP! 'Hi-Speed device' (USB 2.0 - som jo stemmer!) som er kobla til en "non kan komme opp på feil kontroller... :o Men det tilskriver jeg MSI/M$. [...] "oppdages" igjen... Etter en ut- og innplugging så bruker det rette seg. Men har noen noen tips ang. ustabil USB så tar jeg imot de med takk! Dette er typisk for windoze, det er nemlig ikke bare USB-enheter som blir "gjenoppdaget" i ett sett. Det er den utrolig iherdige, hardnakkede "Found new hardware" daemon'en som liksom aldri vil gi seg. Jeg har hatt samme problemer på mange andre typer enheter, uten å ha funnet noen medisin. Jeg har flyktet/emigrert til Linux og er veldig fornøyd med det! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå