Kazooo Skrevet 25. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2009 Jeg har fått meg en HTC Hero med Android som operativsystem. Innebygd finnes da Google Maps som man kan bruke til navigasjon. Det jeg lurer på er om det koster noe å bruke dette? Da tenker jeg først og fremst på bruk pr megabyte. Den alster jo ned informasjon om plasseringer osv. Jeg har googlet hardt og lenge, men ikke funnet noe tydelig svar på dette. Lenke til kommentar
Thomhess Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg har lurt mye på det samme på min iPhone. Så vidt jeg kan skjønne, så bruker man internett ved nedasting av kart, noe som også da gjelder din. iPhone er visstnok også bygget opp slik at den ikke bare bruker GPS, men også finner avstanden til ulike mobilsendere, uten at din nødvendigvis gjør det. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 Google maps er vel ikke et gps/navigasjonsprogram som man f.eks. bruker når man kjører, men en karttjeneste. All datatrafikken som man laseter ned koster jo. Lenke til kommentar
B1ny Skrevet 27. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2009 Det går fint å bruke det til navigasjon, jeg bruker kun det i jobben selv om jeg har tilgang til det flere kaller skikkelige naviløsninger. Dette fordi det ikke finnes noe annet som er lettere å søke destinasjoner på, og som gir bedre treff. Hjelper ikke mye hvor bra ting er hvis du ikke klarer å finne destinasjonen. Og når det gjelder pris, ihvertfall her i Norge så får man ikke kjøpt store greiene for de få kr man bruker på data trafikk de få gangene man trenger det. Dessuten er det idioti å kjøpe en slik telefon og så bekymre seg for dataforbruk. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 2. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2010 Finnes det noe navi-program til Android da? Og siden vi var inne på datatrafikk.. Finnes det noe program som teller antall byte overført ved "roaming"? Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 2. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2010 Du kan fint bruke google maps som en GPS. Du må bare skru på GPS også klikk på menu så kjøreanvisning. Jeg bruker netcounter for og ha telling på hvor mye jeg bruker ^^ Lenke til kommentar
jim_smyth Skrevet 5. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2010 Prøv CoPilot Live til HTC Hero. Fungerer bra. Laster kartene på forhånd til mobil via wifi. Ikke like detaljert da:) Lenke til kommentar
jornhd Skrevet 7. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2010 Finnes det noe navi-program til Android da? Og siden vi var inne på datatrafikk.. Finnes det noe program som teller antall byte overført ved "roaming"? NDrive og Sygic. NDrive laster du ned fra Market og kjøper kart i appen. Sygic kjøper du på websiden dems. CoPilot får du foreløpig ikke kjøpt med norsk telefon siden det er betalings app på Market. Det finnes også gratisalternativer som baserer seg på OpenStreetMap, men dette er alt for lite detaljert de fleste steder i Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå