Thomasehlol Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Tar imot all kritikk jeg kan få, spesielt på lys, er det f.eks. for lite skygger? Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Viste du dama et spøkels før du knipsa el? Hun ser litt oppstemt ut.. Lenke til kommentar
boos Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Ærlig talt: Hva er din intensjon med dette bildet? Er dette noe mer enn et snap-shot? boos Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Prøv å få øynene skarpe istedenfor munnen. Veldig tett utsnitt? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Jeg synes lyset blir for flatt. Det er ingen dybde, det ser ekstremt todimensjonalt ut. Prøv å ha litt annen balanse mellom styrken på lyskildene neste gang. Du kan også prøve å bruke den ene blitsen som rimlight eller kicker i stedet for fill, og heller bruke et eller annet reflekterende som utfyllingslys. Forøvrig er jeg enig i det med uttrykket. Hun ser meget forskremt ut. Når det gjelder komposisjon, synes jeg det ble uheldig å kutte av haka. Det ble litt i overkant tett. Dette ble litt hard kritikk ser jeg, beklager det Endret 26. desember 2009 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
Thomasehlol Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 Ærlig talt: Hva er din intensjon med dette bildet? Er dette noe mer enn et snap-shot? boos Hva får deg til å mene at det er et snapshot? Er det fordi det ikke er "som alle andre portrettbilder"? Jeg ville ha noe utenom det vanlige kjedelige her er hodet til personen. Og jeg syntes det ble kult å ta det så tett som jeg gjorde, jeg kunne kanskje gått 1-2 cm lenger ned ved haken. Takk for en god tilbakemelding C₈H₁₀N₄O₂det settes pris på! Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Viste du dama et spøkels før du knipsa el? Hun ser litt oppstemt ut.. :!: - - - - Litt tett på, kutter haken, prøv litt mer avstand Lenke til kommentar
Thomasehlol Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg gjorde en liten edit av bildet, for å få litt mer kontraster og en litt mer "egen" stil over bildet. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg må nesten si meg enige med alle de som slakter bildet. Utsnittet kan funke, men da må fokus være rett, og ansiktsuttrykket må være mer naturlig. Og angående redigeringen; crap in crap out. I de fleste tilfeller vil man ikke kunne redigere ett dårlig bilde til å bli godt, om ikke man er veldig flink i photoshop. Selvfølgelig, farger, kontrast osv kan man rette på, men ansiktsuttrykk og lys krever litt mer for å fikse i photoshop. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Sorry. men øking av kontrast forterker bare hovedproblemet med bildet, nemlig at det mangler dydbe. For å si det litt brutalt: Det du presenter gir nesten en følelse av at hun trykker ansiktet mot ei rute. Det kan da ikke være hensikten din? I portrett skaper du vanligvis dybde ved å innføre skygger. Hovedreglene er: Ønsker du å skape et sympatisk inntrykk av modellen bruker du myke skygger. Harde skygger gir mer drama. I og med det er kjæresten din, går jeg ut fra at du ønsker å romantisere litt. Da er det mykt lys som gjelder. Det oppnår du ved å bruke lyskilde som er større enn ansiktet hennes. Bruker du blits må du altså reflektere lyset fra en stor flate, eventuelt kjøre det gjennom ei flate som myker det opp. Jo nærmere lyskilden er modellen, jo større blir flata i forhold til modellen, og dermed mykere. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Prøv å få fokus på øynene neste gang. Prøv gjerne et annet utsnitt òg, men det er bare fint med eksperimentering - det er slik man kommer seg videre i livet. Endret 29. desember 2009 av J@cob Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå