Gå til innhold

BK: Portrett av madammen


Thomasehlol

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes lyset blir for flatt. Det er ingen dybde, det ser ekstremt todimensjonalt ut. Prøv å ha litt annen balanse mellom styrken på lyskildene neste gang. Du kan også prøve å bruke den ene blitsen som rimlight eller kicker i stedet for fill, og heller bruke et eller annet reflekterende som utfyllingslys.

 

Forøvrig er jeg enig i det med uttrykket. Hun ser meget forskremt ut.

 

Når det gjelder komposisjon, synes jeg det ble uheldig å kutte av haka. Det ble litt i overkant tett.

 

Dette ble litt hard kritikk ser jeg, beklager det :)

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar
Ærlig talt: Hva er din intensjon med dette bildet? Er dette noe mer enn et snap-shot?

 

boos

 

Hva får deg til å mene at det er et snapshot? Er det fordi det ikke er "som alle andre portrettbilder"? Jeg ville ha noe utenom det vanlige kjedelige her er hodet til personen. Og jeg syntes det ble kult å ta det så tett som jeg gjorde, jeg kunne kanskje gått 1-2 cm lenger ned ved haken.

 

Takk for en god tilbakemelding C₈H₁₀N₄O₂det settes pris på!

Lenke til kommentar

Jeg må nesten si meg enige med alle de som slakter bildet. Utsnittet kan funke, men da må fokus være rett, og ansiktsuttrykket må være mer naturlig. Og angående redigeringen; crap in crap out.

I de fleste tilfeller vil man ikke kunne redigere ett dårlig bilde til å bli godt, om ikke man er veldig flink i photoshop. Selvfølgelig, farger, kontrast osv kan man rette på, men ansiktsuttrykk og lys krever litt mer for å fikse i photoshop.

Lenke til kommentar

Sorry. men øking av kontrast forterker bare hovedproblemet med bildet, nemlig at det mangler dydbe.

 

For å si det litt brutalt: Det du presenter gir nesten en følelse av at hun trykker ansiktet mot ei rute. Det kan da ikke være hensikten din?

 

I portrett skaper du vanligvis dybde ved å innføre skygger.

Hovedreglene er: Ønsker du å skape et sympatisk inntrykk av modellen bruker du myke skygger. Harde skygger gir mer drama.

 

I og med det er kjæresten din, går jeg ut fra at du ønsker å romantisere litt. Da er det mykt lys som gjelder.

 

Det oppnår du ved å bruke lyskilde som er større enn ansiktet hennes. Bruker du blits må du altså reflektere lyset fra en stor flate, eventuelt kjøre det gjennom ei flate som myker det opp. Jo nærmere lyskilden er modellen, jo større blir flata i forhold til modellen, og dermed mykere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...