Noxey Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Jeg har tenkt til å kjøpe en AMD xp 2600. Det jeg trenger er en en vifte med bra kjøling og lav lyd (Jeg har tenkt til å sove med pcen på) Viften bør også holdet til litt overklokking. løsningen bør heller ikke være alt for dyr. Håper at det er noen som kan hjelpe meg med dette. MvH Noxey Lenke til kommentar
Shotgun Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Hei. Jeg tror jeg ville gått for en Zalman CNPS 7000-CU. Men sjekk om du får plass, for den er STOR. Vifta kommer bra ut i tester. Lenke til kommentar
Noxey Skrevet 29. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2003 Hvor får jeg tak i den da? Lenke til kommentar
Shotgun Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 http://www.3dfxcool.no/ 3DfxCool har den vifta. Erfaringen min derifra er kjempebra. Raske til å levere. Men jeg glemte å si at den vifta kanskje ikke er den mest stille i verden. Det går kanskje litt ut over nattesøvnen din. Men du kan jo kjøpe deg viftestyring... Lenke til kommentar
Noxey Skrevet 29. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2003 ok, men jeg er litt i tvil, den så ganske så stor ut. Tror den spiser et par ram slots... men jeg tar gjerne i mot flere forslag. Lenke til kommentar
Noxey Skrevet 29. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2003 Jeg har tittet litt på vannkjøling, er det en bra løsning? Bråker vannkjøling mye? Jeg er takknemlig for alle innspill. Lenke til kommentar
Shotgun Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Ja, vannkjøling er en fin løsning. Men hvis ikke du skal overklokke noe særlig, så er det vel mye å legge ut på CPU-kjøling...? Dessuten er jo vannkjøling svært stille. Lenke til kommentar
Noxey Skrevet 29. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2003 Du har jo egentlig rett. Jeg har egentlig ikke tenkt til å overklokke noe. Så der er vel litt mye å betale får en god natts søvn med pcen på.... Men hvis det er noen som vet om en bra løsning i dette tilfellet vil jeg gjerne høre fra deg/dere... Lenke til kommentar
Noxey Skrevet 29. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2003 noen normale folk som kan si meg hva et akseptabel lydstøy er? Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 ehm, du får jo waterchill for 1400 + frakt da... ikke mye mer enn en god kjøler det da... også får du mye mer effektivitet og stillhet. Men jeg ville vel si at alt under 25dB er stille... Lenke til kommentar
WishYou Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 http://www.3dfxcool.no/ 3DfxCool har den vifta. Erfaringen min derifra er kjempebra. Raske til å levere. Men jeg glemte å si at den vifta kanskje ikke er den mest stille i verden. Det går kanskje litt ut over nattesøvnen din. Men du kan jo kjøpe deg viftestyring... Er ikke denne ganske stille da? 20-25 db for en kjøler som anbefales til 3.0 GHZ og oppover er vel ganske bra. Wish Lenke til kommentar
Noxey Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 Tror dere de spiser noen minne sloter da? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Hei. Jeg tror jeg ville gått for en Zalman CNPS 7000-CU. Men sjekk om du får plass, for den er STOR. Vifta kommer bra ut i tester. skrev: http://www.3dfxcool.no/ 3DfxCool har den vifta. Erfaringen min derifra er kjempebra. Raske til å levere. Men jeg glemte å si at den vifta kanskje ikke er den mest stille i verden. Det går kanskje litt ut over nattesøvnen din. Men du kan jo kjøpe deg viftestyring... Er ikke denne ganske stille da? 20-25 db for en kjøler som anbefales til 3.0 GHZ og oppover er vel ganske bra. Wish Sorry at jeg sier det men den kjøleren er beregnet på socket 478... Dvs at det er kun p4 og amd HAMMER som er kompatible med den... kan ikke bruke den på en vanlig XP prosessor... Kanskje kjøpe briller snart før dere løper og anbefaler i hytt og gevær... Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Ta heller og kikk litt på den her i stedet.... ny koster den 449,- men kjøper du den som er demobrukt på sidene til 3dfxcool får du den for 300,- Lenke til kommentar
Noxey Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 ser ut til at den bårker litt for mye.... Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 bårker...? jeg skal si deg det jeg at den bårker ikke mest hvis du ikke vil... det som er poenget med regulerbare kjølere... finne ett kompromiss mellom støy og kjøling... Lenke til kommentar
Noxey Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 31 decibel på det laveste vil jeg kalle støy. Lenke til kommentar
formann Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 31 decibel på det laveste vil jeg kalle støy. Overklokke med lydløs luftkjøling? hehe.. GLEM DET!! Lenke til kommentar
Noxey Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 jeg har ikke tenkt til å overklokke noe mye som sagt. Lenke til kommentar
Shotgun Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 traskas: Ser jeg har driti meg ut. Lover å følge bedre med heretter... :oops: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå