Gjest Slettet-PJ426FqLv6 Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Hei, om noen dager får jeg en Ipod Touch i posten som jeg har bestilt. Noen kompisen av meg har også Ipod Touch. Men det jeg merket var at batteriet på deres Ipoder gikk ekstremt fort ut. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal håndtere Ipoden når jeg først får den. Skal jeg lade batteriet ekstra lenge den/de første gangene? Eller skal jeg bruke opp den strømmen som er på Ipoden når jeg får den for så å laden den opp ? Noen som har peiling ? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 trenger ikke å lades lenge... dette er det ingen ting som krever lenger, pga ny batteriteknologi... for å holde den gående lenge har jeg på veldig lav lysstyrke, skrudd av wifi når jeg ikke bruker, og unngår å spille/surfe/se video ved dette klarer den ca 25timer musikk Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Hei, om noen dager får jeg en Ipod Touch i posten som jeg har bestilt. Noen kompisen av meg har også Ipod Touch. Men det jeg merket var at batteriet på deres Ipoder gikk ekstremt fort ut. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal håndtere Ipoden når jeg først får den. Skal jeg lade batteriet ekstra lenge den/de første gangene? Eller skal jeg bruke opp den strømmen som er på Ipoden når jeg får den for så å laden den opp ? Noen som har peiling ? De fleste mobil batterier bør alltid lades fullt og ikke delvis noe som kan gjøre batterilevetiden kortere. Dette er jeg ikke flink med men batterielevetiden mitt er ikke så liten. Ville nok lada Ipoden Fullt ut vær gang du lader den. Ipod touch og Mobilbatterier er vell så og si de samma bare Ipod har vell spesielle batterier? men det samme går for de Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 De fleste mobil batterier bør alltid lades fullt og ikke delvis noe som kan gjøre batterilevetiden kortere. Dette er jeg ikke flink med men batterielevetiden mitt er ikke så liten. Ville nok lada Ipoden Fullt ut vær gang du lader den. Ipod touch og Mobilbatterier er vell så og si de samma bare Ipod har vell spesielle batterier? men det samme går for de Hvor sikker er du på det? Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 http://www.apple.com/batteries/ipods.html Sjekk ut den siden Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6 Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 http://www.apple.com/batteries/ipods.htmlSjekk ut den siden Oi, der sto det mye jeg ikke viste. Takk for svar folkens Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 De fleste mobil batterier bør alltid lades fullt og ikke delvis noe som kan gjøre batterilevetiden kortere. Dette er jeg ikke flink med men batterielevetiden mitt er ikke så liten. Ville nok lada Ipoden Fullt ut vær gang du lader den. Ipod touch og Mobilbatterier er vell så og si de samma bare Ipod har vell spesielle batterier? men det samme går for de Det her er så galt som det fysisk er mulig å få det. Det du anbefaler vil forkorte levetiden, ikke forlenge den. Det du innbiller deg stemte i "gamle dager" da vi hadde andre typer batterier, men ikke i dagens samfunn med lithium baserte batterier. Du bør ikke lade dem helt ut om mulig, og teknisk sett ikke helt opp heller men det spiller liten rolle. Lade nå og da i korte intervaller gjør absolutt ingenting. Lithiumbaserte batterier lader i tillegg 70% av kapasiteten på 1/3 av total ladetid. Bottom line er at med slike typer batterier trenger du ikke bry deg om når du lader dem eller hvor lenge, du bare lader når du har mulighet. Lenke til kommentar
DjDarkDragon Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Gamle oppladbare batterier skulle lades helt ut og helt opp innimellom pga noe som kaltes "minneefekten". Som rett og slett var att batteriet etter å bli ladet litt etter litt ble "vant" til lite lading...noe som kunne reverseres med å la batteriet gå helt tomt og så lade d helt opp igjen. MEN..som sagt i innlegget før meg er dette IKKE lengre en aktuell problemstilling med dagens batterier. Dagens batterier er gode og tåler att du om ipoden er på feks 35% att du slenger den på lading for å ha nok strøm til turen din eller hva enn du trenger å lade for.Ingen problem. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Har letet lenge på nettet etter svar, men trenger jeg lade batteriet ekstra lenge eller noe første gang jeg bruker Ipod Touchen min? Står ingenting om det i brukerhåndboken heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå