Gå til innhold

Hvordan tvinge OS'et til å bruke RAM som vekslefil?

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt anbefalt å legge vekslefila inn i RAMMEN for å kjøre optimalt, dersom jeg har mer enn 512MB RAM (jeg har 768MB DDR).

Det jeg ikke forstår er at vekslefila skal være minst 1,5xRAM og max 3xRAM. Hvordan får man inn vekslefila i RAMMEN da?

En annen ting er feilmeldinga som dukker opp under hver oppstart hvis man tar bort vekslefila fra disken. (Vekslefilen er for liten...bla bla bla...)

Hvordan angi at vekslefila skal kjøre i RAM?

Sveinl

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-01-27 13:25 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyreklikk på My computer

Properties

Velg den borteste Tab'n (til høyre). Har ikke XP/2000 på denne pc'n, så jeg husker ikke helt.

Der kan du gå inn å forandre på vekslefilen. Siden du har 768MB ram trenger du jo ikke ha så stor vekslefil. Jo mindre vekslefil du har jo mer plass tar "vekslefilen" i minnet, noe som gjør at systemet blir raskere bare mann har nok minne.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-29 10:56, JarleW skrev:

Høyreklikk på My computer

Properties

Velg den borteste Tab'n (til høyre). Har ikke XP/2000 på denne pc'n, så jeg husker ikke helt.

Der kan du gå inn å forandre på vekslefilen. Siden du har 768MB ram trenger du jo ikke ha så stor vekslefil. Jo mindre vekslefil du har jo mer plass tar "vekslefilen" i minnet, noe som gjør at systemet blir raskere bare mann har nok minne.

Ahhh... Da gikk det opp et lys.

Takker for svaret. Logisk egentlig :grin:

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal tenke logisk ut fra svaret lenger oppe, så må man bestemme hvor mye minne man ønsker å bruke.

Jeg har 768MB og vil bruke 512MB til vekslefil-funksjonalitet. Det vil si at jeg har 256MB RAM igjen.

Windows2000 anbefaler 1,5xRAM som minimumsstørrelse på vekslefil og 3xRAM som maksimumsstørrelse på vekslefila.

Da skal vekslefila stå på 1,5x256=384MB som minimum og 3x256=768 som maks.

Da skal jeg etter mitt hode ha 512MB av RAM som vekslefil.

Dette høres riktig ut, ikke sant? :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...