Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Store mengder alkohol og IKKE beruset?!

Gjest Ædru

Anbefalte innlegg

Hei. I går var det julaften og da skal man drikke litt.

Hadde kjøpt litt juleøl, en dunke vin og ei flaske Whiskey på 3,5 dl.

Jeg begynte med en halvliter juleøl med 7%. Deretter tømte jeg Whiskey-flaska på cirka 45 minutter.

Reiste meg opp fra stolen og skulle gå og pisse. Da jeg reiste meg merket jeg minimal beruselse, nesten ingenting....

Fikk som et sjokk. Nå var det bare en liten Whiskey-flaske på 3,5 dl men alikevel...Normalt er jeg da brisen etter en slik en.

Jeg pisset og var klar for enda en halviter juleøl 7%. Drakk den nesten på styrten for å få litt effekt, men ikke.

Da dro jeg til slekta for å spise ribbe og åpne julegaver. Kom hjem 3 timer senere, og da var jeg klar for vindunken på 3 liter.

Jeg drakk og drakk, glass etter glass, de fleste glassa på styrten. Rødvin med 14,5%

Etter 5-6 glass så merket jeg at jeg begynte å "snøvle" litt da jeg skulle prate og gikk heller ikke rett fram på gulvet.

Vindunken ble nesten tom og jeg ble full :D

Men til problemet: Jeg har ALDRI noen gang før tålt så mye alkohol...Noen som har opplevd det samme? Og hvorfor skjer dette?

Kan tillegge at jeg hadde drukket meg full eller godt brisen de 3 dagene før julaften, så det kansje var mye alkohol dagene før som gjorde at jeg tålte så mye i går?

Spiste ribbe før drikkingen startet...Ribbe er fett. Får man lavere promille og tåler mer alkohol da man spiser noe med mye fekk f.eks. ribbe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Trådstarter
Har mye å si om du drakk dagen før, eller dagene før. Gjelder hvertfall meg, drikker jeg 2 dager på rad, så tar det ALLTID mye lengre tid å bli full dag nr 2.

Og har du spist mye før, så kan det også ha noe å si!

Jeg drikker ofte 2-3 dager i strekk, og jeg har aldri før merket at jeg har tålt mer alkohol av den grunn. Men nå spiste jeg jo ribbe før drikkingen startet og enda mer ribbe litt senere. Så det kan jo ha noe å si. Men så har jeg merket at jeg har utviklet toleranse det siste året dvs. at jeg tåler mer alkohol nå enn før. Men at jeg skulle tåle så mye helt plutselig er for meg en gåte. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...