Tortuga Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) Hei! Har nettop fått en iPhone 3gs og den fungerer flott, forutenom en ting. Jeg får ikke sendt SMS. Når jeg prøver og sende en melding med telefonens standard sms tjeneste går "loading baren" til ca 90% før jeg får en feil-melding om at sms'en ikke kunne bli sendt. Etter og ha lest litt rundt på nettet fant jeg ut at dette muligens kunne komme av at mobilen ikke var koblet opp mot riktig sms-sentral, som i dette tilfellet ville være Netcom sin siden det er et netcom abonnoment jeg har. Jeg fant denne guiden http://www.macgeekblog.com/blog/archive/20...ng-message.html på hvordan man skulle fikse/sjekke dette problemet, men har ikke klart og finne netcom sitt sentral nummer. (Som man ifølge den guiden trenger). Kall meg tulling, men jeg finner rett og slett ikke fram til det via nett. Så hvis noen har netcom sitt sms-sentral nummer hadde det vært topp! Hvis klokken ikke hadde vært så mye, og jeg hadde hatt litt bedre tid så hadde jeg ringt Netcom sin hjelpesentral for og få ordnet opp i dette. Men når nå sentralen er stengt for kvelden, og jeg helst skulle hatt orden på dette i kveld så spørr jeg dere; Er det noen som har erfaring med og gjøre det jeg er i ferd med? Er det lurt/trygt og gjøre dette, eller burde jeg vente til i morgen uansett? Takk! Oppdatering: Jeg gikk på meldings instillinger og skrudde på "vis emnefelt". Nå hvis jeg skriver en melding og legger til både emne, og tekst blir det sent. Men da som en mms, altså kommer teksten som et vedleg. Med andre ord så kan jeg sende mms meldinger, så lenge jeg har med et emne (en tittel). Jeg får derrimot ikke sendt mms meldinger uten et emne. Og hvis jeg skrur av både mms og emnetittel i meldings instillinger så får jeg igjen ikke sendt noen ting. Kort forklart så kan jeg sende mms så lenge jeg har med et emne, men ikke normale meldinger (selv med emne). Dette får meg til og lure på om det er netcoms meldingsenter feilen ligger ved. Eller sendes mms via et annet slags, eller normalt nettverk? (Jeg er for øyeblikket koblet på hjemme nettverket med WiFi) Endret 25. desember 2009 av Tortuga Lenke til kommentar
netcom_ks Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Hei! Har nettop fått en iPhone 3gs og den fungerer flott, forutenom en ting. Jeg får ikke sendt SMS. Når jeg prøver og sende en melding med telefonens standard sms tjeneste går "loading baren" til ca 90% før jeg får en feil-melding om at sms'en ikke kunne bli sendt. Etter og ha lest litt rundt på nettet fant jeg ut at dette muligens kunne komme av at mobilen ikke var koblet opp mot riktig sms-sentral, som i dette tilfellet ville være Netcom sin siden det er et netcom abonnoment jeg har. Jeg fant denne guiden http://www.macgeekblog.com/blog/archive/20...ng-message.html på hvordan man skulle fikse/sjekke dette problemet, men har ikke klart og finne netcom sitt sentral nummer. (Som man ifølge den guiden trenger). Kall meg tulling, men jeg finner rett og slett ikke fram til det via nett. Så hvis noen har netcom sitt sms-sentral nummer hadde det vært topp! Hvis klokken ikke hadde vært så mye, og jeg hadde hatt litt bedre tid så hadde jeg ringt Netcom sin hjelpesentral for og få ordnet opp i dette. Men når nå sentralen er stengt for kvelden, og jeg helst skulle hatt orden på dette i kveld så spørr jeg dere; Er det noen som har erfaring med og gjøre det jeg er i ferd med? Er det lurt/trygt og gjøre dette, eller burde jeg vente til i morgen uansett? Takk! Oppdatering: Jeg gikk på meldings instillinger og skrudde på "vis emnefelt". Nå hvis jeg skriver en melding og legger til både emne, og tekst blir det sent. Men da som en mms, altså kommer teksten som et vedleg. Med andre ord så kan jeg sende mms meldinger, så lenge jeg har med et emne (en tittel). Jeg får derrimot ikke sendt mms meldinger uten et emne. Og hvis jeg skrur av både mms og emnetittel i meldings instillinger så får jeg igjen ikke sendt noen ting. Kort forklart så kan jeg sende mms så lenge jeg har med et emne, men ikke normale meldinger (selv med emne). Dette får meg til og lure på om det er netcoms meldingsenter feilen ligger ved. Eller sendes mms via et annet slags, eller normalt nettverk? (Jeg er for øyeblikket koblet på hjemme nettverket med WiFi) Hei! Nummeret til meldingssentralen er +4792001000. Hilsen Ellen, på vegne av NetCom kundesenter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå