Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]dataen slår seg bare av.. hjelp noen?

Anbefalte innlegg

Dritt jul. Alt gikk egentlig til helvete. Hadde våkna og skulle chille på pcn litt, så måtte den kontrollorere den ene harddisken, etter det restarta den, og den måtte visst kontrollere igjen, så jeg tenkte javell..

Etter det vil den ikke slå seg på. eller kommer til "kjør i sikkermodus, "start windows på vanlig måte" osv osv..

men uansett hvilken jeg trykker på, slår den seg av.

står også att jeg må "sette i windows cd'n, restarte, trykke på språkvalg og velge reparer data" men ingenting skjer når jeg putter i cd'n og restarter. skjer bare det samma som skjer uten cd.

noen som har en analse om hva det kan være?

faen heller, har bare hatt den i noen mnd som jeg kan huske

men, noen som veit hva jeg kan prøve? bare spør om noe så skal jeg prøve og utdype meg.

takk for alle svar : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror det skyldes høye temperaturer eller et virus som prøver og crashe Pcn.. hadde et lignende problem 2 uker etterpå skulle jeg skru på maskinene og den funka helpt fint.

høye temperaturer trur jeg nok ikke det er. ettersom jeg har ganske bra pc.

men virus kan vi ikke se bort ifra. har lasta ned endel filmer og serier..

pluss att det kommer sånn norton antivirus varsel " ett angrep har prøvd og blablalbla" men norton blokka det liksom. fant aldri stedet det lå på heller, så fikk liksom aldri sletta mappa..

Lenke til kommentar
sjekk at alle vifter går som de skal, og at de ikke er fulle av skitt.

Lytt og etter lyder i alle vifter.

Ville og ha anskaffet en god kjølepasta, og byttet ut den som er mellom cpu og kjøler.

Si ifra hvordan det går.

alle 4 viftene blåser og funker.

var litt støv på bladene, men det var alt..

Lenke til kommentar
Tror det skyldes høye temperaturer eller et virus som prøver og crashe Pcn.. hadde et lignende problem 2 uker etterpå skulle jeg skru på maskinene og den funka helpt fint.

pluss att det kommer sånn norton antivirus varsel " ett angrep har prøvd og blablalbla" men norton blokka det liksom. fant aldri stedet det lå på heller, så fikk liksom aldri sletta mappa..

Du må sjekke Tempen.., last ned speccy, bare søk på speccy den har innebygd temp og viser alt om dataen din av komponenter. Om du blir ofte angrepet har du et internt virus som prøver seg på Dataen din... ville nok sett meg litt rundt I ca 30 min og se om jeg fant noen ting som tok usedvanelig mye plass ..

Lenke til kommentar

Du må sjekke Tempen.., last ned speccy, bare søk på speccy den har innebygd temp og viser alt om dataen din av komponenter. Om du blir ofte angrepet har du et internt virus som prøver seg på Dataen din... ville nok sett meg litt rundt I ca 30 min og se om jeg fant noen ting som tok usedvanelig mye plass ..

må jeg ikke få slått på pcn, for og gjøre det? får dessverre ikke slått den på liksom. kinda det som er problemet. : (

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å laste ned en ny cd fra piratebay, altså bare en sånn lovlig som fikser pc`nog evt. kan restore.

Jeg hadde akkurat det samme problemet jeg, men jeg hadde ikke windows cd da, så lastet jeg ned en fra piratebay, trykte på reparer datamaskinen og resten funket som bare det.

Dette er om det kan vere noe galt med cd-en da, men ellers aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve å laste ned en ny cd fra piratebay, altså bare en sånn lovlig som fikser pc`nog evt. kan restore.

Jeg hadde akkurat det samme problemet jeg, men jeg hadde ikke windows cd da, så lastet jeg ned en fra piratebay, trykte på reparer datamaskinen og resten funket som bare det.

ehm. kommer ikke inn på desktop liksom. det blir restarta før det. automatisk liksom. og har cdn anyways.

Lenke til kommentar

ehm. kommer ikke inn på desktop liksom. det blir restarta før det. automatisk liksom. og har cdn anyways.

La meg gjette.. den skrur seg av når windows kommer opp==

Om dette er problemet.. vent et par uker.. sånn funka det får meg..

Lenke til kommentar
defekt harddisk..

test med en annen disk som main..

er dessverre ikke så pro. : (

La meg gjette.. den skrur seg av når windows kommer opp==

Om dette er problemet.. vent et par uker.. sånn funka det får meg..

ja.. svart skjerm, også sånn "loader" tegn ting sentrum nederst. så slår den seg av og starter igjen..

har ikke noe anna valg enn og vente :p

Du er ikke ute for noe bluescreen vel??

niks. aldri skjedd.

Lenke til kommentar

hadde det sånn jeg, den skrur seg på, kommer til den windows Bar'en som kommerr etter start windows I etc, så startan på nytt.. jeg skrudde den på 10 ganger minst I 3 dager og gadd ikke mer.. pappa kom 2 uker senere og prøvde kansje 10 ganger til. og nå funkern fett.. LAN'a men og alt mulig

Lenke til kommentar

Nja... ville nok prøvd vær 3 dag minst 5 ganger.. spredt på et tidsrom av 5 min... om dette ikke funker vet nå ikke jeg. Men om du er utolmodig... vil den aldri funke...

Nja... ville nok prøvd vær 3 dag minst 5 ganger.. spredt på et tidsrom av 5 min... om dette ikke funker vet nå ikke jeg. Men om du er utolmodig... vil den aldri funke...

Lenke til kommentar
hadde det sånn jeg, den skrur seg på, kommer til den windows Bar'en som kommerr etter start windows I etc, så startan på nytt.. jeg skrudde den på 10 ganger minst I 3 dager og gadd ikke mer.. pappa kom 2 uker senere og prøvde kansje 10 ganger til. og nå funkern fett.. LAN'a men og alt mulig

okei, takk. :) er forresten akkurat det som skjer.. har du noen anelse hva dette skylder?

det er jo ganske så merkelig :p

Kanskje den beste ideen er å la den stå noen uker å kvile så kanskje den funker da ja.

Jævlig å ødelegge jula med sånt drit.....sist jul tok hovedkortet på min bærbare pc kvelden, ble litt av en jul det og, hehe :p

blir nok til det : ( ah. jeg som er avhengig av pc og! sitter på pcn vær dag, ganske mye :p men kan kanske ut å stå på brett da, nå som det er snø og hele pakka! : )

men ja. er en tid du skal være glad på, men så skjer dette. jula blir jo ødelagt..

Lenke til kommentar

får prøve dette. takk for en teori jeg kan prøve :) er ganske så utålmodig, i og med att jeg bare kan sitte på en dårlig skolepc. ble bedre når jeg kobla til monitoren, musa og tastatur, da :)

Lenke til kommentar

Trekk ut alle de oandre kontaktene som står i samme stikkontakt som dataen. Skjermen bør også kobles til egen stikkontakt dersom den ikke er det. Dersom du har mange USB tilkoblinger til skrivere osv. prøv å fjerne noen av dem. Det kan være verdt et forsøk da det av og til kan være koblet til for mange strømkrevende bokser opp mot pcen noe som kan føre til at dataen får litt for lite strøm i oppstarten.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Dette høres jo ut som en tråd for overtroiske :)

Har du prøvd å gå inn i Bios og sjekke om pc'en er satt opp til å boote fra dvd spiller.

Høres ut som den ikke er satt til det da du sier det samme skjer når du putter inn cd som ellers.

Etter å ha satt den innstillingen burde du få sjansen til å kjøre repair eller reinstallasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...