C_man Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Hei! Har gått til innkjøp av en ny pc som jeg har installert Windows 7 på. Innstallasjonen og alt gikk fint helt til jeg prøvde å komme med på internett. Det er en stasjonær pc som er koblet til med kabel. Når den er koblet til står den bare og "identifiserer nettverket" helt til den finner ut at den ikke får koblet til. Driveren til nettverkskortet er innstallert (har prøvd å reinstallere driveren flere ganger, har også prøvd å laste ned ny driver fra asus sin hjemmeside). Jeg har prøvd å reinstallere driveren helt, siden windows 7 har en driver til dette kortet tenkte jeg at det kanskje skjedde en konflikt her. Har sjekket at nettverkskortet mottar IP automatisk, jeg har byttet nettverkskabel (til en jeg vet fungerer), i et desperat forsøk har jeg prøvd å skru av windows firewall, men til ingen nytte. Har flere pcer som er koblet routeren og har internett så skal ikke være noe feil her. Pcen får ikke kontakt med routeren i det hele tatt, da jeg ikke mottar noe gateway adresse og får heller ikke svar når jeg pinger den. Har nå til og med reinstallert hele OSet på nytt uten at det fungerte. Har nå gått igjennom alle mulig tenkelige innstillinger som jeg kan tenke på og håper derfor at noen her kan hjelpe meg..? Takker for svar Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Prøv å slå av IPv6 i egenskapene for nettverkskortet. Lenke til kommentar
C_man Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Prøv å slå av IPv6 i egenskapene for nettverkskortet. Det har jeg også prøvd uten hell. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Testet du den mot internett før du installerte W7? I så fall; fungerte det da? Sett i en kabel du vet fungerer, og trykk Windows+R. Skriv 'cmd'. Skriv 'ipconfig /all'. Post resultatet her. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Hva slags internett har du forresten er det via kabel-TV-selskap? Lenke til kommentar
C_man Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 Hei! Nei, har ikke testet om internett fungerer på noe annet OS enn Windows 7 da det er en helt ny pc. Jeg har testet å pinge meg selv og dette gikk bra så det skal ikke være noe fysisk feil med nettverkskortet..? Hva slags internett jeg har er ganske urelevant da jeg ikke får kontakt med LAN engang. Når jeg skriver inn ipconfig /all får jeg dette: C:\Users\Simen>ipconfig /all Windows IP-konfigurasjon Vertsnavn . . . . . . . . . . . : Simen-PC Primær DNS-suffiks . . . . . . . : Nodetype . . . . . . . . . . . . : Hybrid IP-ruting aktivert . . . . . . . : Nei WINS Proxy aktivert . . . . . . . : Nei Ethernet-kort Lokal tilkobling: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : Realtek RTL8168D/8111D Family PCI-E Gigab it Ethernet NIC (NDIS 6.20) Fysisk adresse . . . . . . . . . : E0-CB-4E-01-5A-9B DHCP aktivert . . . . . . . . . . : Ja Automatisk konfigurasjon aktivert : Ja Automatisk IPv4-adressekonfig. . .: 169.254.236.209(Foretrukket) Nettverksmaske . . . . . . . . . .: 255.255.0.0 Standard gateway . . . . . . . . .: NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Aktivert Tunnelkort isatap.{ACFDAFE2-8DEA-4069-95EE-016B45B27FE8}: Medietilstand . . . . . . . . . . : Medium frakoblet Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0 DHCP aktivert . . . . . . . . . . : Nei Automatisk konfigurasjon aktivert : Ja Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Testa med fast ip? Lenke til kommentar
samerk Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Ser at problemet ligger i routeren. Når Windows operativsystemet får DHCP-problemer, blir det tildelt en vilkårlig ip-adresse a la 169.254.x.x til NIC. Antar at problemet skyldes deaktivering av DHCP server. Når et slikt problem dukker opp, vil du ikke kunne koble deg til nettverket med andre maskiner heller. Hvilket betyr at du bruker en annen router når du kommuniserer med oss nå. Du kan logge deg inn på routeren og aktivere DHCP serveren under LAN settings. Innstillingene varierer fra router til router. Så du må prøve deg frem Problemet blir først løst når du klarer å pinge "Default Gateway". Et annet problem kan være defekt nettverkskort. Endret 27. desember 2009 av samerk Lenke til kommentar
samerk Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 "Ethernet-kort Lokal tilkobling: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : Realtek RTL8168D/8111D Family PCI-E Gigab it Ethernet NIC (NDIS 6.20) Fysisk adresse . . . . . . . . . : E0-CB-4E-01-5A-9B DHCP aktivert . . . . . . . . . . : Ja Automatisk konfigurasjon aktivert : Ja Automatisk IPv4-adressekonfig. . .: 169.254.236.209(Foretrukket) Nettverksmaske . . . . . . . . . .: 255.255.0.0 Standard gateway . . . . . . . . .: NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Aktivert" Tilleggsopplysninger: Når DHCP serveren er aktivert, vil du få tildelt en ip-adresse av denne typen: 192.168.x.x eller 10.0.0.x alt etter hvilken ISP du har, og du får tildelt en Default Gateway der det nå er tomt ved siden av Standard Gateway. Legg merke til "Automatisk IPv4-adressekonfig. . .: 169.254.236.209(Foretrukket)". Denne ip-adressen er tildelt nettverkskortet av Windows 7. Lenke til kommentar
samerk Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Leste nettopp første innlegg og fant ut at du kan bruke routeren på andre maskiner. Da er problemet nettverkskortet ditt, noe som dessverre er dyrt. Hadde DHCP serveren vært deaktivert, så hadde du ikke klart å komme deg på nettet med andre maskiner hverken trådløst eller kablet. Endret 27. desember 2009 av samerk Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Det koster 60kr inkl frakt på ebay for et gigabitkort. Det kan også være problem med chipsetdriver for hovedkortet. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Gå gjennom Windows updates og avinstaller NDIS 6.20. Edit: Kanskje litt tvilsomt hvis du ikke har vært på nett i det hele tatt. Hum.. Har opplevd at jeg for å få kontakt med nettverket må inn på driverinnstillingene og tvinge hastighet til f.eks. 100 mbit/full duplex. Og så etter en stund slutter det å virke, så må jeg inn og bytte tilbake til automatic. Dette er på et nForce chipset, men kan jo gjelde generelt. Endret 27. desember 2009 av klilleng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå