Gå til innhold

Leilighet med TV og Surroundsound

Anbefalte innlegg

Heisann!

Om noen måneder flytter jeg inn i en leilighet. Der har jeg planer om å lage et skikkelig "Media rom" med TV og surround og diverse. Men tingen er da at jeg egentlig er helt grønn når det kommer til ting som dette. Har null peiling på surroundanlegg.

Har tenkte å kjøpe et LED TV som vil bli festet på veggen i enden av rommet. Har tenkt å bruke 10-13 000 på TV-en.

Når det kommer til surroundanlegget, aner jeg rett og slett ikke hva som trengs og hva som er bra osv. Men har tenkt å bruke 5-7 000 på det, muligens mer.

Tanken er at det vil for det meste bli brukt til å se fotballkamper og jeg vil gjerne da få en best mulig opplevelse med det:-D

Så hadde satt stor pris på all mulig hjelp fra dere som kan det. Er som sagt ganske elendig på ting som dette så alt er til stor hjelp:-D

Takk for eventuelle svar:-D Og God Jul!!:-D

Endret av Hasda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Han ikke ha subwoofer, men det er jo selvfølgelig med på å gjøre lydopplevelsen mer autentisk. På siden jeg linket til kan man også velge pakker med subwoofer, receiver og høyttalere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

høyttalerkabler, HDMI kabler, optiskekabler.

bare pass på at du får en sikkelig HD Reciever så kobler du alt til denne med HDMI kabler, så trenger du kun en HDMI kabel til Tven... itillegg får du HD lyd på Blu-ray filmer

Lenke til kommentar
høyttalerkabler, HDMI kabler, optiskekabler.

bare pass på at du får en sikkelig HD Reciever så kobler du alt til denne med HDMI kabler, så trenger du kun en HDMI kabel til Tven... itillegg får du HD lyd på Blu-ray filmer

Høyttalerkabler som fks http://www.surround.no/product/422931/Hoyt...5-mm2-Hvit.html da eller? Hvis det er en slik en må jeg vel ha noen plugger eller noe?

Blir mange dumme spørsmål fra meg her nå, men HD reciever, hva er det?:p

Setter pris på linker hvis dere har mulighet til det:P Er som sagt helt grønn på dette feltet:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ja slike kabler, du trenger ikke bananplugger men det er kjekt.

HD receiver er en surround forsterker med HDMI innganger og ut, som støtter formater som TruHD og DTS HD master, se litt på Onkyo de lager steike bra receivere

Lenke til kommentar
ja slike kabler, du trenger ikke bananplugger men det er kjekt.

HD receiver er en surround forsterker med HDMI innganger og ut, som støtter formater som TruHD og DTS HD master, se litt på Onkyo de lager steike bra receivere

Okay! Takk for hjelpen!:-D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Men følger det ikke med en HD reciever med den pakken jeg linket til da? Eller er ikke den som følger med brukende?

jo den du linket til er en HD receiver

Lenke til kommentar
Her er en ting som skurrer.

Leilighet og surroundanlegg med skikkelig lyd.

Håper ikke blokka du skal bo i er lytt for en subb spesielt går rett gjennom betong og er skikkelig irriterende for naboene.

Er i et hus med 2 leiligheter, og jeg kjenner de i den andre leiligheten ganske godt, så det blir ikke noe problem:-D

Lenke til kommentar
Fordi om du kjenner dem godt , betyr det vel ikke at de aksepterer at du rister bilder av veggene ? :p

De er familie, og de er like gira som meg på å blant annet se fotballkamper med dette anlegget, og de ser så absolutt fram til å se VM til sommeren. Er nesten så de presser på meg for at jeg skal skaffe meg et skikkelig anlegg:-D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...