chickenator Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Heisann. Jeg har en veldig bra pc, dvs den takler det meste av spill og programmer. Jeg har 1 hovedharddisk på 300gb, det er en wd raptor 10000rpm, denne fungerer helt fint. Har også 1 ekstern harddisk fra wd på 1tb som fungerer fint. Også har jeg 2 interne Hitachi harddisker på 1tb hver seg som fungerer DÅRLIG. Jeg vet ikke om det er harddiskene, men alt jeg lagrer på de, f eks om jeg laster ned ett spill som er pakket i .rar filer, får jeg "CRC error...." HVER gang jeg skal extracte. Det gjelder HVER ENESTE gang. Alt som er pakket i .rar filer blir korrupt. Er det harddiskene eller noe feil i registry eller hva i all verden er feil ? Den som har peil plz svar. Er det harddiskene så bytter jeg dem ut. Har Kjørt en sånn harddisk test, og det viste at hitachi diskene hadde 80% "health" imens wd (western digital) harddiskene hadde 98-100% "health". Takk så mye. Kjører forresten Windows 7 Ultimate x64. Intel Dual Core 3.5 GHz 8GB Crucial PC6400 2 x ATI Radeon HD 3870 X2 1GB GDDR3 (Crossfire) Lenke til kommentar
covah Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Hva er det du bruker til å pakke ut RAR filene? WinRAR? Kanskje du har en for gammel versjon av WinRAR? Prøv et annet program, feks. 7zip. Lenke til kommentar
chickenator Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Hva er det du bruker til å pakke ut RAR filene? WinRAR? Kanskje du har en for gammel versjon av WinRAR? Prøv et annet program, feks. 7zip. Har testa med nyeste winrar og 7zip. Blir det samme uansett :/ Lenke til kommentar
black_knight Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Intel Dual Core 3.5 GHz <-- overclock som ikke er stabil? Eller så har du en router som ikke takler torrent trafikk, og derfor blir filene corrupt.. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Eller eventuelt programmet som lastes ned med. Nvidia Hovedkort? Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Dette har jeg også på min filserver. Her er det enkelte disker som får samme feil, med CRC-error på alt av rar-filer. Dette fordi de står på en annen raid-kontroller enn resten. Husker ikke hvilken kontroller det er, men kan sjekke når jeg kommer hjem. Jeg fant ut dette ved at jeg hadde et arkiv på en disk som var på den andre kontrolleren på hovedkortet som det ikke var erro på. Flyttet jeg disken over på den andre kontrolleren fikk jeg error. Mer enn det vet jeg ikke. Om det kan fikses eller hva som må til. Har oppdatert BIOS og ale drivere, men fremdeles er det samme problemet. Det er imidlertid en dirty fix på dette problemet. Høyreklikk på en rar-fil og velg "Extract files..." I det nye vinduet du får opp er det en del instillinger. Den ene heter "Keep broken files", huk av denne og klikk på "Save settings" Da vil du i det miste beholde filene. Minuset er at det på filmer kan forekommer noe skurr i bilde etc. På spill har jeg ikke truffet på noen særlige feil. Om du finner en fix, så er jeg meget interessert. Men så langt ser det bare ut som det gjelder noen raid-kontrollere som gjør at det blir errors på alle arkiver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå