masterporridge Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Heisann Til jul fikk jeg en 1.5 TB harddisk. Etter at jeg har koblet den til og alt er klart så skjekker jeg bios. Der står det at jeg kun har 500 GB stor harddisk. Jeg prøver å endre litt tilkoblinger, prøver litt små ting og laster ned noe som seagate har lagt ut noen påstod at ville fikse det. Det hjalp ikke stort. Den viser det samme på min datamaskin og jeg har prøvd å formatere harddisken. Harddisken er intern og filsystemet er NFTS Hva kan jeg gjøre? Har sendt mail til butikken.. takker for svar PS: keep it simple Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Selvom det står 500, er du siker på at det er 500? Har faktisk selv opplevd slike skrivefeil fra Windows før, men det høres kanskje litt for dumt ut. Prøv også å koble den til en annen maskin og se der? Lenke til kommentar
masterporridge Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Selvom det står 500, er du siker på at det er 500? Har faktisk selv opplevd slike skrivefeil fra Windows før, men det høres kanskje litt for dumt ut. Prøv også å koble den til en annen maskin og se der? Vell hakke fått skjekket, men kan prøve å ta en titt om de fra butikken sier noe av det samme. Har ingen annen pc å koble den til så det blir litt vanskelig.. Lenke til kommentar
johome Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Kan du legge ut bilde av diskbehandling ? Lenke til kommentar
masterporridge Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Kan du legge ut bilde av diskbehandling ? Der ser jeg at det står 1397 GB ledig, men kun 465 Gb på partisjonen. Hvordan kan jeg endre dette om det er mulig? Lenke til kommentar
johome Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) Ikke noe gærnt med den disken. Høyreklikk på det sorte feltet og velg "ny partisjon" Edit : hvis du ønsker kun en partisjon er det litt annerledes. I W7 tror jeg du har muligheten til å utvide den på 465 til å omfatte hele disken , hvis du vil. Da må du høyreklikke på den 465 GB partisjonen (blåe) og utvide den. Endret 25. desember 2009 av johome Lenke til kommentar
masterporridge Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Ikke noe gærnt med den disken. Høyreklikk på det sorte feltet og velg "ny partisjon" Edit : hvis du ønsker kun en partisjon er det litt annerledes. I W7 tror jeg du har muligheten til å utvide den på 465 til å omfatte hele disken , hvis du vil. Da må du høyreklikke på den 465 GB partisjonen (blåe) og utvide den. Ok tusen takk for hjelpen, unnskyld for bryet. First time always a noob Lenke til kommentar
johome Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) Bare hyggelig. Obs , du har quotet alle innleggene før deg når du svarer. Endret 25. desember 2009 av johome Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå