Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC har feilet i 6 mnder, umulig å finne problemkjernen. har byttet masse hw.

Anbefalte innlegg

nei bruker ikke noen software, og ingen crashlogger tilsier at dette er et software relatert problem. Har sendt email til ps.no nå, så får se hva de sier. Problemet er at ikke harddiscene o.l er kjøpt hos ps.no så jeg er ikke sikker på om de vil ta inn hele pcen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nei bruker ikke noen software, og ingen crashlogger tilsier at dette er et software relatert problem. Har sendt email til ps.no nå, så får se hva de sier. Problemet er at ikke harddiscene o.l er kjøpt hos ps.no så jeg er ikke sikker på om de vil ta inn hele pcen.

Burde også sjekke PCn etter du får den tilbake, noen personer som bytter ut komponenter med andre.. og ytelsen blir dårligere, aldri hørt PS gjøre dette men har hørt om sånt før xD

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ok så dette er det jeg gjorde;

Bestilte meg i7 920, 6gb ram og gigabit hk fra komplett. Byttet ut pcen til et i7 system! Jeg har sendt inn cpuen til PS.no, og de har enda ikke sendt den tilbake.. Hvilket tar lang tid. Så skal jeg gi bort quadcore componentene til faren min så får vi se om det fungerer med nye cpuen!

edit* skal forresten aldri handle hos ps.no igjen noen sinne tror jeg. Med mindre det er enkle komponenter.

Endret av perrier
Lenke til kommentar
edit* skal forresten aldri handle hos ps.no igjen noen sinne tror jeg. Med mindre det er enkle komponenter.

Tror ikke du skal kritisere ps.no for at du har problemer. Jeg har handlet hos ps.no siden 1998 og har aldri opplevd noe av det som ble antydet av en en bruker her. Bare det at du har fått bytte de samme komponentene 2 - 3 ganger etter hverandre tilsier at ps.no er seriøs så det holder.

Ellers så har jeg et lignende system som deg med nettopp Chieftec 750 PSU. Jeg kjører med 2 stk. 9800GX2 skjermkort (4 x GPU) i maskinen så PSU burde stor nok for ditt oppsett. I tillegg er CPU OC til 4GHz og jeg belaster den tilnærmet 100% og CPU trekker da opp mot 200W eller mer alene. Også skjermkortene står med 100% load og drar sine 191W hver. Maskinen står og folder 24/7 og er dønn stabil. PSU hos deg kan likevel være årsaken hvis det er feil med den, men den er i utgangspunktet ikke for liten. Jeg ville i tillegg fått målt hvilken spenning du har på kursen i veggen over tid. Er spenningen for lav, under 210 Volt så feiler ofte datakomponenter. Sjekk hva som ellers er på samme kurs. Kjøleskap, frysebokser, støvsugere trekker mye Watt ved oppstart og brukes slike apparater på samme kurs som du bruker til maskinen tipper jeg at feilen kanskje ligger der siden du opplever at maskinen fryser helt sporadisk. At ustabilitet skal skyldes CPU alene tillater jeg meg å tvile på. Blir spennende å se om du finner ut av det. Legger ut mitt oppsett med temperaturer under full load på alle GPU og CPU slik at du ser hva en slik PSU tåler.

post-53451-1263488204_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Hei, til alle dere som lurer på hva slags strømforsyning jeg har;

Chieftech 750 WATT.

Jeg har prøvd 2 stk asus p5e64 ws evolution hovedkort. Det siste jeg fikk tilsendt nå er et Asus rampage extreme. begge er 775. Her en intel quadcore prosessor. E990 eller noe..

Kjører med et stk ati radeon 4870HD kort. på 1GB, har tidligere prøvd samme kortet bare 512 mb, har også kjørt crossfire, men har tatt ut det ene kortet foreløbig.

4870-kortene kommer uheldigvis med et svært vanlig problem knyttet til strømsparing og nedklokking. Heldigvis er det bare noen få tastetrykk som skal til for å deaktivere strømsparinga og fikse feilen.

http://www.dual-boxing.com/showthread.php?t=26395 - Sjekk innlegget mitt nederst på side 1 i denne tråden for forklaring til hvordan du fikser dette.

Dersom problemet vedvarer ville jeg ha sett på minnebrikkene dine, prøvd dem 1 og 1, det er mulig at en av rambrikkene er blitt noe defekt og hver gang den defekte delen av brikken brukes vil maskinen henge seg opp. Men prøv radeon-fixen først, det er gjort på minutter.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest igjennom alle postene i denne tråden, er det en ting jeg legger merke til som ikke nøyaktig har blitt nevnt. Jeg hadde en veldig frustrerende periode på en ukes tid for en stund tilbake, hvor jeg opplevde noe veldig lignende som deg. De fleste symptomene du har ramset opp er jeg kjent med, og det som var løsningen for meg er ihvertfall verdt å teste.

Det som løste hele problemet for meg var å stille inn volten på prosessoren manuelt i BIOS. Det var altså det at den stod på auto som lagde problemer. All informasjon om anbefalt volt til prosessoren skal hørre til å stå på pakken til prosessoren, eller på produsentens hjemmeside.

Håper dette kan være løsningen for deg også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...