Herr Brun Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) vs Kampdag: Lørdag 26. 12. 09 Tidspunkt: 13:45 Arena: St. Andrews Stadium Dommer: Kanal: Canal+ 1, HD og 2. Turnering: Barclays premier League Runde: Runde 19 Da var det snart klart for romjulskampene, med alt som hører med. La oss håpe gutta fra Birmingham har inntatt mer julemat enn Chelsea, og at vi vinner med store siffer. Chelsea trenger å vise at de fortsatt klarer å overkjøre motstandere, og kan på en god dag valse over hvem som helst. Dessverre har vi spilt langt under par for tiden, og Birmingham overpresterer så til de grader. De er nyopprykka, men ligger per i dag på 7. plass, foran Liverpool, med like mange kamper spilt. Ett poeng ned til Scouserne, og ett opp til City. Det var det nok ingen som hadde forventa i sommer. Dette kommer med andre ord til å bli en veldig, veldig tøff kamp. Romjulskampene i England har også rykte på seg for å bli svært gode kamper, og det er ofte en spesiell stemning på stadion. Det taler ikke til Chelsea sin fordel. Men gutta er nok ute etter å vise hva de er gode for, og de vet hvor mye dette betyr! Dessuten spiller vi aller først, og ikke etter andre storlag. Det er da vi har prestert best tidligere i sesongen. Tabellen ser slik ut per 25. 12.: Chelsea er fortsatt på topp, og har faktisk økt ledelsen noe de siste rundene, til tross for svake kamper. Men for å overleve Afrika-mesterskapet, bør vi skaffe oss en større luke. Vi har definitivt ikke råd til å avgi poeng i romjula. Laget har prestert heller dårlig i hele desember, og noen fans har begynt å snakke om en ny Scolari. Forhåpentligvis har gutta planer om å motbevise dette, og tar med alle tre poengene hjem på lørdag. Forventet starting XI: Cech Ivanovic - Terry - Carvalho - A. Cole Mikel Ballack - Lampard J. Cole Kalou - Drogba Jeg håper virkelig ikke Kalou starter, men jeg tipper det. Han pleier jo tross alt det, til tross for at han i mine øyne ikke fortjener det. Forhåpentligvis starter Sturridge i stedet for, eller så prøver Ancelotti juletreformasjon. da sannsynligvis med J. Cole og Malouda, eller J. Cole og Deco bak Drogba. Mulig vi forsøker Ballack som anker i dag også, men det funka jo heller dårlig forrige gang, så jeg tviler på det. Har et lite håp om at vi får se Malouda fra start i stedet for Ballack, men tviler egentlig på det også. Med mindre vi har skader jeg ikke har fått med meg, blir nok dette startoppstillingen. Med "de vanlige" på benken. Håper også vi får se en av unggutta en halvtime. Skader og suspensjoner: Tre førstelagsspillere er skadd: Bosingwa, Essien og Anelka. Ingen suspensjoner. Siste 5 kamper: Man City 2 - 1 Chelsea Chelsea 2 - 2 APOEL Chelsea 3 - 3 Everton Chelsea 2 - 1 Portsmouth West Ham 1 - 1 Chelsea En seier, ett tap og tre uavgjort de siste fem. I desember har vi vunnet én, tapt to og spilt tre uavgjort. På ingen måte godt nok for en klubb som har håp om å ta storeslem på sølvtøyfronten. Birmingham har, på den andre siden, vært i svært god form i det siste. Sist gang de tapte var den 17, oktober (!), og det var på Emirates. Forrige starting XI: Borte mot Everton den 20. desember stilte Birmingham med følgende mannskap: Joe Hart, Stephen Carr ©, Roger Johnson, Scott Dann, Liam Ridgewell, Seb Larsson, Barry Ferguson, Lee Bowyer, James McFadden (Keith Fahey 69), Cameron Jerome, Chucho (Gregory Vignal 82). Unused subs: Maik Taylor, Kevin Phillips, Gary McSheffrey, Damien Johnson, Lee Carsley. Skader og suspensjoner: G. O'Connor, T. Taino, M. Taylor og D. Murphy er skadet i følge physioroom. S. Barnaby skal visstnok være tilbake til denne kampen. Ingen suspensjoner. Siste 5 kamper: Wolverhampton 0 - 1 Birmingham Wigan 2 - 3 Birmingham Birmingham 1 - 0 West Ham Birmingham 2 - 1 Blackburn Everton 1 - 1 Birmingham Man kan vel si at Birmingham har prestert noe bedre enn Chelsea i det siste. De har spilt 10 kamper uten å tape, borte og hjemme. De har et svært godt kollektiv, og er flinke til å holde seg kompakte når de har ledelsen. Her er det avgjørende at Chelsea scorer det første målet! Siste 5 innbyrdes: Chelsea 1 - 1 Birmingham Chelsea 2 - 0 Birmingham Birmingham 0 - 0 Chelsea Chelsea 3 - 2 Birmingham Birmingham 0 - Chelsea 1 Birmingham har rykket opp og ned en del de siste sesongene, og har stort sett vært et bunnlag i Premier League. For å finne fem kamper måtte jeg tilbake til den første Mourinho-sesongen. Vi har vunnet 3, og spilt to uavgjort. Relativt god kontroll på dem, med andre ord, men årets Birmingham-lag har jo vist seg et helt annet enn det man har sett tidigere. Bekreftede lag: Chelsea: Cech Ivanovic - Terry - Alex - A. Cole Mikel Belletti (!!) - Malouda Lampard Sturridge - Drogba Keep the blue flag flying high! Endret 26. desember 2009 av Herr Brun Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Hmmm. Virker som Anelka er skada. Lå ikke på physioroom, men står visst på chelseafc.com. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Flott at det allerede var en kamptråd. Tenkte å lage en nå, men du kom meg i forkjøpet Når det gjelder forventet start-11 tviler jeg på at Kalou starter. Ancelotti har uttalt at Sturridge skal få starte (siden han tross alt skal spille en del i januar om vi ikke får inn en spiss eller to). Deco er skadet, så han er dessverre ikke et alternativ. Dessuten er Ancelotti en sta mann som holder på diamanten i midten (noe uttalelsen om å starte med Borini og Sturridge mot Fulham er et klart tegn på). Edit: Er nervøs i forhold til dagens kamp. Chelsea er i dårlig form, Birmingham er i god form (hadde det vært en tabell for desember, hadde B´ham vært på 3., Chelsea på 10.). Dessuten har Chelsea enda til gode å vinne i vinne i PL med vår vakre bortedrakt... Endret 26. desember 2009 av HeHauken Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 Sukk. Bekreftet lag: Cech Ivanovic - Terry - Alex - A. Cole Mikel Belletti (!!) - Malouda Lampard Sturridge - Drogba Nå er jeg spent. Veldig, veldig spent. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 De spiller i den hvite bortedrakten faktisk... er ikke særlig overtroisk av meg normalt sett, men pustet lettet ut nå. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 Digg. Jeg er heller ikke overtroisk. Men det vet jeg at spillerne er. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Hva kan vi forvente av Birmingham nå? Tapte så vidt mot United i åpningskampen, og skulle ha hatt tre poeng mot Liverpool. Har ikke tapt på de NI siste PL-kampene, ligger på en solid 7. plass, og er i knallform. Har store spillere som Bowyer, Larsson, Benitez og McFadden. Chelsea er litt svekket, spiller uten Anelka. Er uansett i elendig form, har kun vunnet en av de siste fire kampene. Kan få det tøft på bortebane mot Chelsea. Birmingham har allerede hatt en stor sjanse. Kan bli en interessant kamp. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 Midtbanen vår: Mikel Belletti! Malouda Lampard Det blir nok uavgjort eller hjemmeseier. Sturridge på topp er frisk, men spent på å se om han er noe særlig god. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 HELVETE! Ivanovic med heading 1cm over på corner. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Håper Birmingham gjør det bra, stor fan av McFadden, god teknisk, smart og frekk nok til å utgjøre forskjellen. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg tror på U i den kampen. Kanskje så kos som H og. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Der skulle Alex ha fått kortet, men la oss se hva dette blir. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 Sturridge er fan meg Bedre enn jeg har fryktet og trodd. Redning på streken på corner. Gutta viser faktisk innsats! Birmingham feilaktig avblåst for offside. Men Cech tok den uansett. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 Hvordan i faen skal vi klare å score på Birmingham med Joe Hart i den formen der? Helvete? Skulle vært 0-2 allerede. Supermann i mål. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Sturridge er iallefall keen på å vise seg frem, og det han viser er ganske pent. Venter egentlig på at McFadden skal få rom til å utfolde seg. Birmingham er et godt lag. Joe Hart, fremtidens ener for England. Hvorfor snakker man i det hele tatt om Foster? Hver gang jeg ser mannen viser han meg nok engang hvorfor han bør være i troppen til Sør-Afrika. HAHA, det må ha vært onside, når jeg ser den i reprise så tenker jeg igjen onside. Marginalt onside, men allikevel. Hvis linjedommeren er usikker så skal det gå i det angripende lagets favør, dårlig avgjørelse. Endret 26. desember 2009 av Wisbatov Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Heart/Hart(?) spiller en glimrende kamp i B'ham-målet! Annulert faen. DET VAR JO FAEN IKKE OFFSIDE!!! Endret 26. desember 2009 av DJ_Dark Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Flaks med dommern igjen gitt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 Å gud. Jeg er veldig nært å pisse på meg. Hvem er det som er skada? Den der var feilaktig avblåst, den også. Dette får vi høre om vi vinner. Å. Drogba som lå der inne. Sjokk. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 B'ham snytt for mål der. No er Chel$ki heldig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå