Pentumsmart Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Hei! Har egentlig to problemer her, håpr virkelig på hjelp! (Bruker høyttalerne på TVn - HDMI!!) Helt siden jeg fikk min nye LG 42" LCD, har jeg hatt et problem. Lyden henger etter, altså, den lagger på en måte. Første spillet jeg prøvde på den nye TVn, var Modern Warfare 2. Merket allerede problemet i menyen. Da jeg navigerte rundt, kom liksom klikke lyden 1 sekund etter. Prøvde meg litt in-game, og det var jo helt forvirrende. Skuddlydene kom liksom et sekund etter jeg trykket på R1 knappen. Jeg måtte finne en løsning på problemet, og googlet litt rundt, men fant ingen svar. Til slutt, prøvde jeg meg litt i Audio Output Settings på PS3 menyen. Jeg hadde selvfølgelig satt den på automatic på HDMI, fordi jeg regnet med at det var best. TVn har en slags innebygget surround funksjon, som faktisk fungerer (testet DVD, fungerer). Når den er satt til automatic, står det at Dolby Digital 5.1 Ch. er aktivert, samt mange Linear PCM 2. Ch. Vel, etter litt kluss, prøvde jeg meg på "manuel" istedet for automatic. Da kommer jeg inn til hvor jeg kan krysse av disse lydengreiene. Dolby Digital 5.1 Ch står krysset av selvfølgelig, siden jeg har brukt "automatic". Okey, så jeg prøvde å krysse den vekk. Startet spillet, og det funket! Men, lyden ble tydelig dårligere, og "surround funksjonen" ble borte. Etter dette, prøvde jeg å krysse på DTS. 5.1 Ch (rett under DD 5.1 Ch), der lyden ble bitte litt bedre enn når ingenting var krysset av. Bestemte meg for å leve med dette. Dette er problem nummer en, som jeg virkelig har lyst til å løse med hjelp. Hvorfor fungerer ikke DD 5.1? Vil jo ha best mulig! Problem nummer 2: Fikk R&C: Crack In Time i går, og bestemte meg for å teste det ut nå istad. Startet spillet, ingen lyd nå plutselig! Husk, den er fortsatt satt til DTS 5.1, som har fungert på MW2. Javel, tenkte jeg. Bestemte meg for å krysse den vekk, og teste DD 5.1 igjen! Nei, det fungerte heller ikke. Problem nummer 1 kom tilbake, 1 sekund lagg i lyden. Endte med at jeg måtte krysse vekk både DD 5.1 OG DTS 5.1, og lyden ble altså enda værre enn før. Ved høye lyder, høres det ut som TV høyttalerne skal eksplodere. Uff. MERK: Dette høres ganske rart ut, men lyden lagger faktisk ikke (DD 5.1) når jeg navigerer rundt i PS3 menyen, osv. Det er kun når jeg spiller! Så, hva er problemet? Hvorfor klarer den ikke utnytte DD 5.1 ordentlig? Noen kommer til å si at jeg burde kjøpe surround høyttalere, men har ikke penger til det nå, kanskje i fremtiden. TVn jeg har er en LG 42" lh 5000, nesten helt ny. Beklager for rotete innlegg, bare ganske irritert. Mister spille lysten når jeg har sånne problemer. Lenke til kommentar
praystation Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Hadde vært greit å vite hvilken LG modell du har og kjører du surround gjennom TV eller har du en egen ekstern surroundforsterker? DTS 5.1 er faktisk et bedre lydformat enn DD 5.1 og gir bedre lyd. Dessverre er det ikke alle spillene som støtter DTS. Det er sikkert årsaken at du ikke får lyd i R&C når PS3 står innstilt på DTS. Hvilke andre lydinnstillinger har du når du velger manuell lydinnstiling i PS3 menyen? Er det bare DD, DTS og PCM 2 CH? Ikke PCM 5.1 CH? Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Hei, takk for svar. Modellen heter vel 42LH5000, finner ikke særlig mer informasjon om hva mer den heter. En god del info her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=47701...A0-8720D71DBD87 Lydinnstillinger er det mange av, Linear PCM 2 Ch, Linear PCM 5.1 Ch og Linear PCM 7.1 Ch! (forskjellige kHz bak allle) Ser slik ut: (Bildet funnet på google) Som du ser på høyre bildet, kan man bla lengere ned der PCM 7.1 ligger. Lenke til kommentar
praystation Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Hei, takk for svar. Modellen heter vel 42LH5000, finner ikke særlig mer informasjon om hva mer den heter. En god del info her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=47701...A0-8720D71DBD87 Lydinnstillinger er det mange av, Linear PCM 2 Ch, Linear PCM 5.1 Ch og Linear PCM 7.1 Ch! (forskjellige kHz bak allle) Ser slik ut: (Bildet funnet på google) Som du ser på høyre bildet, kan man bla lengere ned der PCM 7.1 ligger. Prøv å kun bruke Linear pcm 5.1 Ch. Det er ukomprimert lyd og gir den aller beste lyden. Tror også det støttes i de alle fleste spillene. Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg prøvde å kun bruke PCM 5.1 (192kHz) på MW2, og det fungerte. Etter det prøvde jeg PCM 5.1 sammen med DD 5.1 og det fungerte også! Ingen lagg i lyd. Prøvde det samme på R&C, men da forsvant plutselig mange lyder fra spillet. Meny lydene borte, snakke stemmene borte. Prøvde å ta kun PCM 5.1, fungerte heller ikke. Aner ikke hva jeg skal gjøre enn å kun ikke bruke surround! Høres ut som høyttalerne skal sprenge! What to do? Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 bump Lenke til kommentar
praystation Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Ser at TV´n din har optisk lydinngang.(I føllge et bilde jeg fant på nettet) Kjøp deg en billig optisk kabel og kjør lyden gjennom denne i stedet. Kanskje det kan hjelpe. Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Får ta en titt, finne en billig en. Hva er fordel med optisk lydkabel? Hvis jeg kjøper meg et surround annlegg, kan jeg bare koble en optisk lydkabel mellom den og PS3? Lenke til kommentar
Patney Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Ser at TV´n din har optisk lydinngang.(I føllge et bilde jeg fant på nettet) Kjøp deg en billig optisk kabel og kjør lyden gjennom denne i stedet. Kanskje det kan hjelpe. Det står audio out, altså nytter det ikke å koble PS3 til TVen med optisk. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Hvorfor i svingende prøver en å tvinge ps3en til å sende 5.1 lyd til en 2.0 tv!? mulig jeg har gått glipp av noe i diskusjonen.. Du vil altså at feks senter og sublyden skal sendes som separat lyd, men i motsatt ende tar bare tven i mot 2 kanaler.. du mister altså masse lyd.. Hele sub/bassporet vil ikke bli tatt imot av tven feks. Når du har 2.0 lyd på anlegget så vil du jo selvsagt at ps3en skal sende ut 2.0 slik at du mister minst mulig. ¨¨ Så ja det er jo kjempelogisk at lydene forsvinner i Ratchet&Clank. Om ratchet er stillt inn slik at menylydene sendes på "Center" sporet, så vil jo ikke tven ta imot dette. Virker ikke som MW2 er like kresent på det.. Men ja kjøp et billig anlegg, feks Logitech Z5500 så er problemet løst Lenke til kommentar
praystation Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) Det står audio out, altså nytter det ikke å koble PS3 til TVen med optisk. Det har du faktisk rett i. Så ikke det i farta. Støtter Fenixen i at dersom du kun kjører lyden gjennom TV er det meningsløst å kjøre noe annet enn Linear PCM 2. Ch. Endret 28. desember 2009 av praystation Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) Ser ut som jeg rett og slett må punge ut penger til et annlegg! Finnes det et annet alternative enn Logitech Z5500? Da tenker jeg på rundt 1000 kroner billigere. Logitech Z5500 koster litt under 3000. Logitech Z5500 kan også kobles LETT til PCn? Da tenker jeg på å switche mellom PCn, og PS3n. For eksempel, hvis jeg skal spille litt, bare kobler jeg inn kabelen fra Logitech Z5500n til PS3n, og omvendt hvis jeg skal bruke PCn? Takker for at dere er tålmodig med meg. Endret 28. desember 2009 av Pentumsmart Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Ser ut som jeg rett og slett må punge ut penger til et annlegg! Finnes det et annet alternative enn Logitech Z5500? Da tenker jeg på rundt 1000 kroner billigere. Logitech Z5500 koster litt under 3000. Logitech Z5500 kan også kobles LETT til PCn? Da tenker jeg på å switche mellom PCn, og PS3n. For eksempel, hvis jeg skal spille litt, bare kobler jeg inn kabelen fra Logitech Z5500n til PS3n, og omvendt hvis jeg skal bruke PCn? Takker for at dere er tålmodig med meg. Ja, men du må ha 2 ulike kabler da. Ettersom pcen din har bare optisk ingang. (tipper jeg) Jeg har sett Z5500 til 1999,- på lefdal. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Z5500 sies å gi vanvittig valuta for pengene... men går du på komplett eller andre steder så finner du ting til tusenlappen og.. Men du får hva du betaler for, og z5500 er som sagt jævli med smell for pengene Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) Okay, da blir det sikkert Z-5500, da! 1999 på lefdal, sikker? Finner den kun til 2.700: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo....aspx?plid=4570 Har bursdag om få dager, så for ønske meg den. Har fortsatt noen små spørsmål før jeg er sikker på denne. Det følger vel med en optisk kabel med den. Kobler jeg da bare inn optiske kabelen i Z 5500 til PS3 ELLER TVn? Edit: Etter hjelp av venn, fikk jeg besvart det jeg lurte på. Endret 28. desember 2009 av Pentumsmart Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Okay, da blir det sikkert Z-5500, da! 1999 på lefdal, sikker? Finner den kun til 2.700: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo....aspx?plid=4570 Har bursdag om få dager, så for ønske meg den. Har fortsatt noen små spørsmål før jeg er sikker på denne. Det følger vel med en optisk kabel med den. Kobler jeg da bare inn optiske kabelen i Z 5500 til PS3 ELLER TVn? Edit: Etter hjelp av venn, fikk jeg besvart det jeg lurte på. Ser det nå, prisene har økt veldig! Sikkert pga Jul. Vent en måned med å kjøpe Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 optisk kabel må du kjøpe i tillegg, bestillte meg en selv i dag for en 50lapp fra Dealextreme.com. Denne kabelen kobles fra ps3 til Z5500. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå