Gå til innhold

Hvor mye fps får du i gta3/vice city??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Se topic

Jeg får mellom 20-40 fps med denne pc`en:P4 1,8Ghz,256 sd-ram og geforce mx-400 :oops:

gf4 mx-serien er no crap

Prøv å holde deg til topic da,mann.Har geforce 2 mx400 :oops:

Han snakker sant,

broren min har samme kortet, har lagg han også.

Alle MX kortene er vel noe av det mer snuskete fra nVidia etter min mening.

Lenke til kommentar
hvis du har si i gjennomsnitt 25-30 FPS, hvordan kan du mene det lagger/hakker?

Ser du noen gang at filmene du ser hakker?(24/25 fps de)

Bare lurer  :roll:

For å ikke starte en større diskusjon sier jeg bare dette til deg;

Du ser godt at det "lagger" når du har 25-30 bilder per sekund i spill.

Det er stor forskjell mellom film på TV og dataspill på en PC-skjerm.

Om du ikke tror meg, prøv selv å sette maxfps til 25 eller 30 i Counter-Strike eller andre spill hvor dette er mulig, og lykke til med å spille som vanlig!

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Som sagt over, søk litt rundt på nett, vi ser i MYE mer enn 24 frames, grunnen til at filmer ikke ser ut til å hakke er motion-blur, hvor man ofrer skarphet/informasjon for å få flyt. Filmer hadde sette bedre ut med feks 100 frames.

AtW

Lenke til kommentar
Filmer hadde sette bedre ut med feks 100 frames.
Det hadde sikkert blitt et mareritt for de ansatte på kinoer som bruker filmruller vil jeg tro. Tenk deg 12KM filmrull strødd ut over hele rommet! :)

Hehe, joda, selv om jeg tviler på at filmruller brukes den dagen 100 frames blir vanlig.

AtW

Lenke til kommentar

For å ikke starte en større diskusjon sier jeg bare dette til deg;

Du ser godt at det "lagger" når du har 25-30 bilder per sekund i spill.

Det er stor forskjell mellom film på TV og dataspill på en PC-skjerm.

Om du ikke tror meg, prøv selv å sette maxfps til 25 eller 30 i Counter-Strike eller andre spill hvor dette er mulig, og lykke til med å spille som vanlig!

Mvh kjello2

hvis man spiller 3d spill er 30 fps bra(generals,flight sim,gta)

men 30 fps i open-gl er ikke mye,kan hende det hakker litt da(cs,sof2,ut,rtwf,mohaa.)

da bør man ha 50-60 fps

Lenke til kommentar

men 30 fps i open-gl er ikke mye,kan hende det hakker litt da(cs,sof2,ut,rtwf,mohaa.)

da bør man ha 50-60 fps

Haha! ;)

Du er ganske morsom du!

Du må nok dra lengre ut på landet for å overbevise oss om det der du Exolar. Har du prøvd å spille CS med 50-60 FPS? Er som sirup å snu seg fort og sikte på noen. Menneskets hjerne tenker så raskt at det er vi som blir ventende på bildet. Og det føles ikke helt som om at musa gir god respons med så lav bildefrekvens...

Si meg, du er vel ikke av den typen som tror at øyet bare oppfatter 20-25 FPS i sekundet også? ;)

Hvis ja kan denne artikkelen/teksten være interessant (om du er god i engelsk).

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Ærlig talt, en ser ikke forskjell på 60-70 fps og 400 fps! Med KONSTANT 60fps vil ethvert spill virke som om det flyter med "uendelig antall fps". Og til kjello2, har du noensinne prøvd å spille f.eks Half Life med 60hz refresh? Det går helt fint det, og da kan det være det samme om en teoretisk har 60 eller 1000 fps, skjermen vil uansett ikke oppdatere seg mer enn 60 ganger i sekundet.

Lenke til kommentar
Ærlig talt, en ser ikke forskjell på 60-70 fps og 400 fps! Med KONSTANT 60fps vil ethvert spill virke som om det flyter med "uendelig antall fps". Og til kjello2, har du noensinne prøvd å spille f.eks Half Life med 60hz refresh? Det går helt fint det, og da kan det være det samme om en teoretisk har 60 eller 1000 fps, skjermen vil uansett ikke oppdatere seg mer enn 60 ganger i sekundet.

Det spørs veldig på lysforhold og lignende, undersøkelser er gjort der folk identifiserer bilder som blinker i 1/200 sekund, men da er det mørkt før og etter. Grensen her er sannsynligvis en god del lavere (som i nesten uendelig lav hvis man bare skal registrere et blink, siden øyet i prinsippet kun trenger ett(!) foton for å registrere lys).

60-70 og 400 er jo lett å merke forskjell på ,jeg personlig merker ihvertfall med en gang om en skjerm står på 85 hz eller 100 hz, så selv med konstant lys merker man fint forskjellen mellom 85 fps og 100 fps, sikkert enda mer i kanten av synsfeltet (der lyssensitviteten er større, og man er mer sensitiv for slikt).

AtW

Lenke til kommentar

<offtopic>

Ja, jeg har prøvd det. Har ofte vært hos venner og bekjente hvor de har hatt skjermen stilt til 60Hz, og jeg merker stor forskjell til for eksempel 100Hz.

Mvh kjello2

</offtopic>

Lenke til kommentar
Ærlig talt, en ser ikke forskjell på 60-70 fps og 400 fps! Med KONSTANT 60fps vil ethvert spill virke som om det flyter med "uendelig antall fps".

BS! :x

Jeg ser forskjell på 60 og 99 fps i CS, så 60 og 400 burde ikke være noe problem å se forskjell på

Lenke til kommentar

da bør man ha 50-60 fps

Haha! ;)

Du er ganske morsom du!

Du må nok dra lengre ut på landet for å overbevise oss om det der du Exolar. Har du prøvd å spille CS med 50-60 FPS? Er som sirup å snu seg fort og sikte på noen. Menneskets hjerne tenker så raskt at det er vi som blir ventende på bildet. Og det føles ikke helt som om at musa gir god respons med så lav bildefrekvens...

Si meg, du er vel ikke av den typen som tror at øyet bare oppfatter 20-25 FPS i sekundet også? ;)

Hvis ja kan denne artikkelen/teksten være interessant (om du er god i engelsk).

Mvh kjello2

ja,jeg har spilt cs i 60 fps.har også spilt samme spill i 100 fps merker ikke noe forskjell.

så du mener 50-60 fps i sirup,tror du tar feil der

hvis din pc hakker med 50-60 fps,da har du et pro ikke jeg.

tror nok jeg har spilt like mye cs som deg.

har du prøvd og spille andre spill,eller er du en som sitter hele dagen og justerer på cs.

en ting er tar du feil i ,man trenger ikke 90-100 fps for og spille.

Lenke til kommentar
Ærlig talt, en ser ikke forskjell på 60-70 fps og 400 fps! Med KONSTANT 60fps vil ethvert spill virke som om det flyter med "uendelig antall fps".

BS! :x

Jeg ser forskjell på 60 og 99 fps i CS, så 60 og 400 burde ikke være noe problem å se forskjell på

men, så er der vel en øvre grense der du ikke ser forskjell lengre ville jeg tro?

klart man ser forskjell på 60 og 400 fps, eller 60 og 100 fps for den saks skyld...

(25-30fps sammenliknet med 60-100 fps i FPS spill er som å sammenlikne hastigheten i HALO på xbox, sammenliknet med quake3 på en P4 2.5ghz med et R9700 pro)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...