Thorbørn Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) Hei Skal på 3 ukers ferie i usa til sommeren. Jeg er redd for at jeg ikke skal ha nok minne til å ta bilder hele turen. Lurte derfor på om det fines en løsning hvor man setter minnekortet(SDHC) inn i en ekstern harddisk eller lignende hvor bildene blir lagret, slik at jeg kan tømme minne kortet og fortsette fotograferingen. Finnes det noe slikt, eller må jeg kjøpe meg flere minnekort? Takker for svar! hilsen Thorbjørn Endret 25. desember 2009 av Thorbørn Lenke til kommentar
trulsant Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Det finnes, jeg har en Jobo-sak, den fungerer greit, men bruker "litt" tid på 4Gb, ca 20-30 min eller noe. Men ikke noe problem på kvelden etter en dags foto. Dessuten er den ikke den nyeste i markedet, som harddisk på 40Gb tilsier. Men jeg bruker den ikke primært for å kunne slette bilder fra minnekortet, men som en backup. For, hva er vel mer irriterende enn ett minnekort etter en tur hvor bildene ikke er leselige? Min "taktikk" for å unngå slikt, er å ta backup av dagens bilder til nevnte harddisk, og så ha mange nok minnekort. Og jeg har størrelse på kortene som gir ca 150-200 RAW-bilder, som oftest nok til en dags heftig fotografering. Og så har jeg fler av dem. Om så ett kort skulle gå i stykker, har jeg en backup, skulle kortet bli stjålet, så har jeg bare mistet 1 dag. Og skulle harddisken ryke eller bli stjålet, så har jeg fortsatt minnekortet. Statistikk tilsier at en skal være uheldig for å miste både kortet og harddisken. Ellers tror jeg kanskje en minibærbar med 160Gb harddisk er en god backup...den er rimelig rask, og en kan ta en grovstortering av bilder på den. Og så tar den ikke så stor plass. Lenke til kommentar
Thorbørn Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Takk for svar http://www.jobo.com/web/GIGA-Vu-SONIC.451.0.html ¨ er det noe slikt du mente? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå