lanogakk Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) hei Jeg har ett gamelt annlegg sikkert 20 år gammelt. Men det jeg lurer på er på forsterkeren så er det sånn power måling og den bånnes bare lyden står på 3 og jeg spiller en sang med litt bass. ER det forsterkeren som ikke klarer og gi nok eller er det høytalerne som ikke kan ha med? Høytalerne er jamo j-251 Forsterkeren techics su-7300k http://dc170.4shared.com/img/165506028/1e82b6ac/IMG_3947.jpg de hvite du ser på bilde der er målerne og på kablene til høytalerne er det ikke merket svart og rød. Så jeg bare satt de på de funka begge stedene så har det noen ting og se? Endret 25. desember 2009 av lanogakk Lenke til kommentar
blabilobi Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Etter litt googling så så jeg at forsterkarn din er for svak til og dra høytalerne dine. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Strengt tatt ingenting som heter at forsterker er for svak til høyttalere. Men får nok mer ut av de med større forsterker ja.. Ikke se deg blind på de målerne, ofte er de mer for show enn funksjon (aner ikke med akkurat denne forsterkeren selvsagt). Høres det bra ut selv når de er på max? Følg kablene fra forsterker til høyttalere så ser du om det er rett på pluss/minus. Lenke til kommentar
lanogakk Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) okai takk for svar:) Nei etter 3 så blir det rar lyd det går opp til 10 Det er det at det står ikke + eller - noe sted har fulgt helt tilbake og. Veldig rart OG det står max effekt 140 watt og musikk effekt 250 watt hvilken av disse er riktig? Endret 25. desember 2009 av lanogakk Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 150W RMS, 250W peak. Det er 150W som er mest "rett" å si de tåler. Off topic: skikkelig tøffe høyttalere og forsterker, er alt i bra stand? Har du prøvd å stille opp og ned på selve høyttalerne for å se om det blir bedre? (på hjulene i front av selve høyttalerne). Forsterkeren er ihvertfall markert, rød = pluss, svart = minus Har du et bilde av baksiden av høyttalerne? Lenke til kommentar
blabilobi Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Strengt tatt ingenting som heter at forsterker er for svak til høyttalere. Men er jo strengt tatt akkurat det forsterkarn er er det ikke ? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Nei, les: myter og misforståelser.. At høyttalere TÅLER 150W betyr ikke at de KREVER 150W Lenke til kommentar
blabilobi Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Nei det vet jeg da av egen erfaring. Men tror vi kan være enige i at den 30 år gamle forsterkarn er litt for svak til og dra elementene bra nok. (det var forsåvidt det jeg mente og.) Lenke til kommentar
lanogakk Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Er ikke den forsterkeren du hadde bilde av er denne. http://img690.imageshack.us/i/technicsspate.jpg Skal få tatt ett bilde av baksiden av høytalerne men må bare lade opp kamera først:P ledningen går inn i forsterkeren og det sitter en sånn "gummiknott" der jeg ikke får opp så kommer ikke inn der ledningene er festa. Og ja jeg vet at det er merka + - på forsterker men problemet er at det ikke er det på høytaler. Hva mener du med peak da? Og hva mener du stille på hva på forsterkeren? Vis du mener balance så ja jeg har begge funker Alt er i toppstand bortsett ifra at dust capen eller hva nå det heter. (den kula i midten av bassene) er bulka. Men lyden er VELDIG god. Spiller bedre enn logitech z-5500. ikke at det er det beste menn. Er det noen måte og rette ut bulkene? jeg fant en veldig bra side om det der med forsterken er for liten her Skjønte det med at lyden vrenges når lyden skrues høyere. Endret 26. desember 2009 av lanogakk Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Ikke stille på forsterkeren, men på høyttalerne, noen hjul på fronten. Støvsuger kan ofte brukes til å få ut "plommen" Sleng inn bilde av baken på både høyttalerne og forsterkeren du (bildet var tydeligvis merket feil på nettet).. Lenke til kommentar
lanogakk Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) er det de hjulene du mente?(nest nederste bilde) Endret 26. desember 2009 av lanogakk Lenke til kommentar
lanogakk Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) her er forsterkeren. Det grønne på ledningene har jeg tegnet på selv. Så jeg skal vite hvordan jeg har det nå Endret 26. desember 2009 av lanogakk Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Hjulene merket med "squawker" og "high range" ja.. Får prøve deg fram der. Finner info om hvordan du kan finne ut + eller - på høyttalerne her: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=2545 Lenke til kommentar
hean Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Strengt tatt ingenting som heter at forsterker er for svak til høyttalere. Det er det vel absolutt i høyeste grad... les så mye myter og misforståelser så mye du vil men at en forsterker kan være for svak er uansett en sannhet! Lenke til kommentar
lanogakk Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) okai men hva er det godt for? hører nesten ikke forskjell på lyden? litt dypere bare Endret 26. desember 2009 av lanogakk Lenke til kommentar
lanogakk Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 det står ikke gjør det på diskant da? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Strengt tatt ingenting som heter at forsterker er for svak til høyttalere. Det er det vel absolutt i høyeste grad... les så mye myter og misforståelser så mye du vil men at en forsterker kan være for svak er uansett en sannhet! Da skal du ha sykt ekstreme tilfeller.. (Selvsagt = ingen regler uten unntak) Lenke til kommentar
hean Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Da skal du ha sykt ekstreme tilfeller.. Nei, det er slik i maaaange tilfeller, langt fra ekstreme. Det er ikke slik at hvi en forsterker klarer å spille ganske høyt at den automatisk er kraftig nok... dette lærer du nok med tiden. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Da skal du ha sykt ekstreme tilfeller.. Nei, det er slik i maaaange tilfeller, langt fra ekstreme. Det er ikke slik at hvi en forsterker klarer å spille ganske høyt at den automatisk er kraftig nok... dette lærer du nok med tiden. Hehe, dette hadde jeg faktisk ikke lyst å diskutere engang. Tror andre enn meg har mer å lese på emnet. Selv om man ikke får max ut av en høyttaler så betyr ikke det at forsterkeren en for liten, det betyr at høyttaleren tåler enda mer. Nok OT. Still på begge hjulene, lek litt og prøv deg fram til det høres bra ut. Lenke til kommentar
hean Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Hehe, dette hadde jeg faktisk ikke lyst å diskutere engang. Det skjønner jeg godt, du har allerede gått deg vill og mer til i dette emnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå