HQKT Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Hei! Jeg har en mysql-database som jeg bruker bak en prøveversjon av løsningen min, der kunder kan prøve tjenesten før kjøp. I denne databasen har jeg prøvedata som det hadde vært ønskelig å legge inn på nytt hver dag eller hver uke. Det er strengt talt et par felt(datofelt) i en tabell som trengs å oppdateres. Tips for å gjøre dette enklest mulig..? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Er du på windows eller linux? Om du bruker sistnevnte så er cron tingen. En siste (men dårligere) løsning kan være å skrive f.eks /reset_tables.php, og hver gang denne filen kjøres så reset-es tabellene. Lenke til kommentar
HQKT Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Er du på windows eller linux? Om du bruker sistnevnte så er cron tingen. En siste (men dårligere) løsning kan være å skrive f.eks /reset_tables.php, og hver gang denne filen kjøres så reset-es tabellene. Jeg leier for øyeblikket plass på et web-hotell. Er usikker på hva som kjøres. Sistenevnte løsning, kan jeg få dette scriptet til å kjøre automatisk..? f.eks. hver natt. Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Det du snakker om er cron, og skjer automatisk etter når du vil at det skal kjøre. Det sistenevnte må du lese litt nærmere: En siste (men dårligere) løsning kan være å skrive f.eks /reset_tables.php, og hver gang denne filen kjøres så reset-es tabellene. Altså, du skriver det i browseren, manuelt. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Det du snakker om er cron, og skjer automatisk etter når du vil at det skal kjøre. Det sistenevnte må du lese litt nærmere: En siste (men dårligere) løsning kan være å skrive f.eks /reset_tables.php, og hver gang denne filen kjøres så reset-es tabellene. Altså, du skriver det i browseren, manuelt. du kan vel også bruke den metoden til å sette opp en cron-jobb, at-jobb, eller en windows-jobb på en pc hvor du har tilgang til å sette det opp automatisk ... dersom du ikke har tilgang til sånt på webhotellet. jobben blir altså å fyre opp en browser/request til siden som re-setter tabellene. Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Det er sant. Men personen må uansett ha en data som kan stå klar til å gjøre dette 24/7. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Det er sant. Men personen må uansett ha en data som kan stå klar til å gjøre dette 24/7. Nødvendigvis ... det blir ikke optimalt når jobben må trigges fra en annen maskin ... Hvis du har ny nok versjon (5.1.6 +) av mysql kan du prøve dette http://dev.mysql.com/tech-resources/articl...nt-feature.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå