smiley_2008 Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Hei, har et par spørsmål her som jeg kunne trengt noen svar til Jeg har nå fått dette Antivirus Live viruset, "viruset" blokkerer så å si alt du gjør, prøver du å åpne et program, blir det blokkert og lukket, bruker du Internet Explorer, blir du blokkert i skrivende stund bruker jeg Mozilla Firefox mens "viruset" irriterer meg i bakgrunnen ) sjekk opp Google, masse guider til å fjerne dette, men jeg har da IKKE klart noen av disse... lastet ned disse programmene som er anbefalt, men etter å ha restartet pcen, så har jo "viruset" da blokkert disse.... sorry, min feil... Så eneste mulighet jeg ser nå er å gi pcen til en tekniker som kan gå inn på Sikker Modus og fjerne dette viruset for meg (kan ikke gjøre det selv:P), eller gjenopprette pcen. Så her er spørsmålene: 1. Er det mulig å gjenopprette pcen UTEN at filene mine blir slettet? Vil dette isåfall fjerne "viruset"? Og hvordan gjør man dette? 2. Har nå lagret et par "viktige" filer på en USB, kan det være fare for at Antivirus Live overføres over? :O Det hadde sugd... 3. Hva burde jeg gjøre? Sende pcen til El-kjøp ellr no? 4. Noen som har hatt erfaring med dette problemet og har tips? Tusen takk på forhånd og fortsatt en GOD JUL til alle her på forumet! Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Viruset har nok satt seg I C Disken og vill nok bli med deg på din ferd gjennom formateringen.. ville nok anbefalt og formatere "HELE" pcn Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 1. ingen vits i og quote hele første innlegg.. 2. Formatering er ikke noe vits da vi sikkert greier det lett uten formatering ;-) 3. @ smiley_2008: følg guiden som er linket øverst i signaturen min Lenke til kommentar
Laca Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) Hei, Hadde samme problem på en pc her i huset. Kan beskrive hva jeg gjorde for å bli kvitt det. Restart pcen og slå den av(!) når windows holder på å starte opp igjen. Når du nå slår den på nå får du forhåpentligvis noen valg? velg - "Bruk siste sikre fungerende innstillinger" (om mulig) Vet ikke om det virker på din pc (vil tro det avhenger av operativsystem og insstillinger etc.), men det er kanskje verdt et forsøk? Dersom det fungerer, anbefaler jeg å laste ned et virus program og kjøre full scan etterpå. /Laca Endret 25. desember 2009 av Laca Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Det finnes flere slike falske Antivisuprogrammer.. Du kan ta en titt på denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1185400&hl= Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Virus kan overføres over USB ja.. var en bølge som traff USA for noen måneder siden. Og om du ikke klarer og elimenere viruset må du formatere... Lenke til kommentar
smiley_2008 Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Yes, det fungerte fint, men det kom tilbake, men fjernet raskt med Malware Bytes programmet, tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Viruset har nok satt seg I C Disken og vill nok bli med deg på din ferd gjennom formateringen.. ville nok anbefalt og formatere "HELE" pcn Helt unødvendg å formatere harddisken for å bli kvitt virus. En reinstalasjon av OSet vil eliminere alle aktive virus mens du kan la alle filene dine være igjen på harddisken ellers. Selvfølgeig kan du sikkert fjerne viruset uten å installere på nytt igjen også hvis du gjør litt research på det, men jeg ville ihvertfall poengtere det at virus er knyttet til OSinstallasjonen og ikke filene som ligger på harddisken. Selv om evt. infiserte filer kan fremdels ligger på harddisken etter en OS resintallasjon så vil de ikke kunne gjøre noe av seg selv (ved mindre du velger å kjøre dem). Filer kan tross alt ikke kjøre seg selv, og etter reinstallasjonen vil det ikke finnes noe i OSet som vil referere til infiserte filer og dermed starte dem automatisk. -Stigma Lenke til kommentar
hernil Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Kjør gjennom veiledningen i denne tråden og post loggene dine her. Noen av guruene her vil sjekke om du er kvitt alt og eventuelt hjelpe deg videre (flytter tråden til riktig kategori, tilbakemeldinger kan tas på PM) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå