Baini Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) Hei, jeg har et litt stort problem med pcen min. Jeg får ofte VPU recovery feil og noen spill klarer jeg ikke kjøre uten at skjermen fryser. Dette er komponentene mine: 2x Club3D Radeon HD2600XT 512mb i Crossfire Asus M3A78-T motherboard AMD Athlon 64 X2 6400+ 3.2Ghz Kingston 4gb 667MHz PC5300 DDR2 Seagate Barracuda IDE 300GB harddisk En type IDE dvd spiller Mist 650W PSU Alt dette er inni en Antec Ninehundred gamer case. Først sendte jeg begge skjermkorta til Netshop.no der jeg kjøpte dem, de testa det fint og sa dem hadde spilt FarCry 2 uten problemer, når jeg fikk det tilbake oppdaterte jeg til nyeste driver, og ble fortalt om at jeg skulle prøve FarCry av dem. Tenkte jo med en gang FarCry 1 da, så lastet det ned, men selv med det frøs pcen. Så jeg ble fortalt videre at jeg skulle sende alt av CPU, minne, hovedkort, og skjermkort til dem. De testa det og sa dette om det: "Testet i lengre tid med forskjellige spill og stresstester. Stått 2 dager i strekk med GPU stresstest i OCCT. Kjørt minnetest uten å finne problem. Spillt Borderlands over antten uten problem. Ingen feil funnet. Mulig Varmeproblem i kabinett kan være feil." Det jeg desverre ikke forstår er hvordan kan jeg ha noen varmeproblem. Men skjermkortet holder 36 grader når det ikke brukes i noe spill. CPU vet jeg ikke med lastet ned speedfan og der viser den noe mellom 30 og 36 tror jeg. (EDIT: CPU ligger på 26* idle) Jeg prøvde også å kjøre Team Fortress 2 nettop og det hang seg opp. Har også kjørt 3DMark 06 og fikk disse tallene: VPU på, ikke Crossfire = 4797 VPU av, ikke Crossfire = 4807 VPU på, Crossfire = 8283 VPU av, Crossfire = 8309 Jeg kjører nå nyformatert Windows XP home, alltid gjort det så lenge jeg har hatt pcen. Noen som har tips om drivere som fikser dette? Eller vet hva jeg bør gjøre? En nødløsning fra Søndag til Tirsdag hadde vært fint da jeg reiser på lan. MVH Eivind Endret 25. desember 2009 av Gausland Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Ser ut som om det eneste du ikke sendte var PSU'en, kanskje den sliter? Mist skal vel være ganske bra men det kan jo ha en feil. De to 2600XT'ene drar vel ~80 watt hver i full last om jeg ikke fant feilinformasjon på gugl og det burde det jo tåle. Prøvd å kjøre bare ett kort i maskina, ingen CF? Lenke til kommentar
Baini Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Har ikke prøvd med et i maskinen nei. Men det som er rart er at jeg har hatt problemet en god stund, til og med før jeg kjøpte 2 skjermkort også, og da hadde jeg et annet hovedkort. Men skal ta ut det ene skjermkortet og se hvordan det går da. Lenke til kommentar
Baini Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Har testa nå med et kort nå, med og uten VPU recovery på. Med VPU scora jeg 4922 på 3DMark 06. Uten VPU scora jeg 4928 på 3DMark 06. Har ikke peiling jeg egentlig, for jeg syns selv jeg burde ligge på 15-19k på 3DMark... Lenke til kommentar
ghostwolf Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 fryktelig lave tall du hadde der. Har du testa med Omega drivers? Omegadrivers.net Lenke til kommentar
Baini Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) Testa etter første gang jeg fikk igjen hovedkortet, og da ble hele greia svart, men skal prøve en gang til. Endret 25. desember 2009 av Gausland Lenke til kommentar
Baini Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Prøvde nå og fikk det til etter å restarte pc. Kjørte 3DMark uten vpu på og fikk 7560 i score, enda lavere. Men scoren stod med blått denne gangen, og ikke med oransj som jeg kan selv huske at det er. Hva er forskjellen, for pcen ble rata bedre i forhold til andre og. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Send hele PCen til netshop og be de finne feil. Det kan være feil på Mist PSUen som de leverer. Lenke til kommentar
Baini Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 Jo skal snakke med netshop snart. Men om noen vet hvordan jeg enabled crossfire på omega driver? får bare !CF Error på ATI tray. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg ville ikke brydd meg med Omegadriver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå