Gå til innhold

Hjelp! Helt nytt Logitech speaker system z523 døde helt uten videre!

Anbefalte innlegg

Fikk et logitech speaker system z523 til jul. Fyrte det opp og det virket fabelaktivt bra.

Volumet var på middels styrke(det samme var min pc) og subwooferens bass var litt under middels styrke. Plutselig hørte jeg en kort skurring i høytalerene som om det skulle vært dårlig forbindelse et sted. Tenkte ikke spesielt over dette siden dette vanligvis skjer når jeg bruker hodetelefoner min pcs 3.5mm utgang som er skadet fra før av.

Så ble lyden borte. Trodde det var pcen igjen. Det var det ikke.

Etter å ha gått over ledd for ledd i ledningene, fant jeg ut at det rett og slett hadde "dødd".

Problemet er rett og slett at det ikke vil slå seg på. Ingen ting skjer når jeg vrir volumet til "på". Det skal lyse et gult lys når de er på og det gjør det ikke.

Hva kan ha skjedd og hva kan jeg gjøre for å fikse dette?

Ps:musikksjangeren jeg spilte av da det "døde" var metal.

Pss: når jeg rister i subwooferen så kan jeg høre at det er noe løst inni der på størrelse med et lite gruskorn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har også fått disse høyttalerne til jul. Jeg har derimot et annet problem: når jeg logger inn i windows slutter de å lage lyd. Altså, de lyser som de skal, og det kommer lyd ut av dem før jeg logger inn (den første oppstartslyden til Windows 7 kommer ut av dem, med andre ord), men straks jeg logger inn, kommer det ikke lyd. PC'n ser ikke ut til å finne dem da de ikke dukker opp i lydenheter. Jeg har prøvd på to forskjellige PC'er (en bærbar og en stasjonær, begge med windows 7) med samme resultat. Er de bare ødelagte?

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Har du prøvd de med et annet operativsystem? Er det den endelige versonen av windows 7 du prøvde de med?(build 7600)

Den lille tiden disse virket brukte jeg min bærbare pc med windows 7 ultimate. Hadde ingen problemer.

Har du prøvd de med et annet operativsystem? Er det den endelige versonen av windows 7 du prøvde de med?(build 7600)

Den lille tiden disse virket brukte jeg min bærbare pc med windows 7 ultimate. Hadde ingen problemer.

Endret av gingerviking
Lenke til kommentar

Akkurat nå har jeg ingen PC'er med noe annet operativsystem tilgjengelig (bruker W7 professional, "ordentlig" versjon ja, altså den som er i butikkene nå). Men kan uansett ikke fatte at det har noe å si, siden de bare skal lage lyd! :p Finnes jo ingen drivere heller.

Jeg tar dem med til butikken og bytter dem like greit. Takker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...