Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows 7 + D-Link DWA-140

Anbefalte innlegg

Brodern fikk ny pc til jul. Alt fungerer fint men windows 7 godtar ikke når jeg setter i den trådløse adapteren D-Link DWA-140. Det første jeg gjorde var å prøve å installere driveren fra cden som fulgte med, men da får jeg snart beskjed om at win7 ikke støtter denne driveren. Jeg fulgte så opp med å laste ned nyeste driver fra dlink sine nettsider, men når denne skal installeres henger installasjonen seg, den vil rett og slett ikke installeres (På tross av at det spesifikt står at denne driveren skal støtte win7). Videre så blir maskinen treg mens nettverksadapteren står i, det tok 10 minutter for pcen å slå seg av med adapteren i, mens hvis jeg tar den ut så går ting raskt med en gang.

Noen som har noen ide om hvordan dette kan løses?

Kan oppgi speccs på pc'en dersom det er nødvendig, bare gi beskjed. Generelt er pc'en helt ny med Core i7 etc.

Hvis tråden er feilpostet kan kanskje en snill moderator flytte den :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme adapteret (DWA-140) på to Win7 PCer (en med Win7-X86 ,og en med Win7-64bit)

Samme skjedde med meg "setup henger".

Måte jeg benyttet for å oppdatere med nedlastet driver fra d-link var ved å pakke ut driverfilene , deretter :

Bruke device manager "update driver" - "browse for driver software" - "let me pick from a list of device drivers from my computer" - "have disk" - "velge .inf fil fra extracted win7 driverfolder (se bilde)"

post-35394-1261746649_thumb.png

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Satt i nettverkskabel nå og lot windows finne driver selv, men også her henger windows seg opp når adapteren står i, nedlastingen av driveren blir aldri ferdig med mindre jeg drar ut nettverksadapteren, da er den klar med en gang. Da står det at enheten er installert og klar til bruk. Det er ingen som helst lys i den slik som det skal være.

prøvde også å bruke device manager "update driver" - "browse for driver software" - "let me pick from a list of device drivers from my computer" - "have disk" - "velge .inf fil fra extracted win7 driverfolder (se bilde)" Den lot meg ikke velge .inf filen, men hvilken mappe den lå i, også da får jeg beskjed om at driveren er oppdatert og klar til bruk. Men adapteren er like død. Så lenge adapteren står i så blir pc'en treg.

Er vel lite annet å gjøre enn å gå å kjøpe en adapter som støttes av win 7? Noen som har noen anbefaling av en som de vet funker bra med win 7?

Mvh :)

Lenke til kommentar

Hei! Hadde litt av det samme problemet på Win7 RC 64 bit og løste det ved å bruke driver versjon 1.20b415. Disse finner du på D-Link sine engelske sider: http://www.dlink.co.uk Får håpe det kan hjelpe. P.S. Skulle ikke dette funke kan du prøve Ralink sine sider, de produserer innmaten til en del D-Link utstyr. Din versjon hos Ralink heter RT2870 du finner den her: http://www.ralinktech.com/support.php

Endret av nissen8663
Lenke til kommentar

Prøvde med 1.20b415 driveren nå. Fikk installert den denne gangen, men jeg måtte fremdeles dra nettverksadapteren ut og inn et par ganger pga at installasjonen stanser fullstendig mens den er i. Adapteren lyser fremdeles ikke, men det kommer gjerne et blink fra den i det jeg drar den ut/setter den inn i usb'en igjen, men ikke noe mer enn det. Den vises på min datamaskin/enhetsbehandlingen, men prøver jeg å endre noe henger den igjen og jeg må dra ut adapteren for å få ting i gang. Samt hvis jeg prøvde å kjøre network install wizard (eller noe i den duren) som fulgte med når jeg installerte driveren, antagelig et program som hjelper deg å finne trådløse nettverk, så sier den at den ikke finner adapteren selv om den er plugget i og er til stede i enhetsbehandlingen.

Den samme adapteren fungerte fint i går og har fungert i lengre tid på en maskin med windows XP (Da med drivere etc som fulgte med på cd, men som ikke er støttet i win7).

Litt rart om den har gått i stykker akkurat i det jeg skifta pc... men det kan jo ha skjedd.

Litt mer info som kanskje er av interesse:

Routeren jeg bruker er en Wireless N Quad Band Gigabit Router DIR-855

Windows 7 home premium er versjonen av windows som er på pcen.

Speccs på pc har vel lite å si, men kanskje hovedkortet som ikke liker adapteren?

Hovedkort: ASUS P7P55D

Rare greier, noen som har noen flere forslag?

Tusen takk for all hjelp så langt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...