Nimda Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Skal dele tilkoblingen min med en annen pc. Hva slags router bør jeg kjåpe og hvor kan jeg kjøpe den? Jeg har Telenor ADSL og kjøere windows 2000 på den ene maskinen og windpws 98 på den andre. Lenke til kommentar
allanalv Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 kjøp en SMC Barricade du, veldig fornøyd med den så langt :smile: Lenke til kommentar
Prox Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 At ikke du bare kjøpeer et nettverkskort til, og smeller det i pc1/hosten (gjerne den med win2k).. Så bruker du en kryssa kabel mellom dem.. aktiver deling av inet på win2k, og microsoft familiepålogging på win98 med å motta ip adresse.. det har jeg. Lenke til kommentar
SR1Data Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Kjøp en SMC Barricade 7004BR eller en 7008BR, dette er en bra router som Zabo sier. Bruker også det selv og var å monterte en i går for en kunde med 3 maskiner. Dette fungerer helt utmerket, koster litt mere enn et nettverkskort ekstra, men da har du det meste du trenger som NAT funksjon DHCP print server + hub. SR1data.KonsulentTjenester. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Quote: On 2002-01-27 13:05, Prox skrev:At ikke du bare kjøpeer et nettverkskort til, og smeller det i pc1/hosten (gjerne den med win2k)..Så bruker du en kryssa kabel mellom dem..aktiver deling av inet på win2k, og microsoft familiepålogging på win98 med å motta ip adresse..det har jeg. Grei løsning dette dersom man vil ha et oppsett der man er avhengig av at den ene maskinen står på for at internett er igang. Da er det bedre å ha en liten routerboks på pulten. Jeg har en SMC som de andre her har nevnt! God løsning Lenke til kommentar
anderssh Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Må bare føye meg inn i rekken... Har en SMC Barricade - Funker glimrende! ...løp & kjøp :wink: Lenke til kommentar
bertie Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 enig ruter er ekstremt praktisk for deling mellom flere pc'er. Samme hvilken maskin man sitter på, er det bare å koble på. Trenger ikke ha på andre pc'er samtidig, og det er en stor fordel, hvertfall slik jeg har det her. Har Barricade'n og er strålende fornøyd. Koster vel 13-1400 på Komplett f.eks. men jeg syns det er verdt det... bertie Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Ser at det er noen med SMC routere her,.. som meg selv. Men vet noen av dere åssen man deler internetten mer jevnt mellom maskinene ? - Har en broder som laster ned så mye at jeg såvidt får surfet ..... , Det er utrolig plagsomt,..... Mener å ha hørt om dette på andre routere,... Lenke til kommentar
fredde Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Hvis du bruker MSN mye (dvs. voice og video) og ikke trenger en router akkurat nå, så ville jeg ventet noen uker til de UPnP kompatible routerene kommer. Linksys og D-link kommer med routere med støtte for UPnP snart... Lenke til kommentar
Xes-67 Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 DrayTek Vigor 2200E er også en leken bredbånd Hjemmerouter, med 4 port's 10/100 M/bit switch....Best i test PC world.. Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Har også en SMC barricade router, men jeg har noen spm til alle dere som har den: Hvordan kan jeg sende og motta filer gjennom MSN messenger? Det funker ikke, hvilken port nå jeg åpne? Jeg bruker DirectCOnnect, og kan bare logge meg på som Passive bruker. Hva skal jeg gjøre for å få bruke d i active mode? Dessuten funker ikke eDonkey helt ordentlig? Er d noen felles løsning på disse problemene? Hva skal jeg gjøre? Har dere ellers noen tips ang. SMC barricade? En ting til: Du som snakket om UPnP routere eller hva d var, hva er d? Hva er forskjellen? Når kommer de? Takker for alle svar Lenke til kommentar
tonydelabone Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Jeg og to andre har brukt Telenor ADSL i tre kvartal nå, og et meget godt alternativ til router er Internet Sharing. Det følger med i både Win98, og Win2000, men de virker ikke alltid som de skal. Men i XP fungerer det veldig godt. Siden en router ikke akkurat er billig, kan det jo være noe å tenke over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå