Mojo Pin Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Hei! Jeg har i det siste hatt problemer med blue screen. Installerte Windows 7 for 2-3 måneder siden, men har ikke hatt noen problemer fram til nå. Har notert meg at feilen kom i forbindelse med iallefall: dxgkrnl.sys, og dxgmms1.sys Blåskjermen kommer ofte når jeg åpner lokket på laptopen, slik at den automatisk starter opp fra hvilemodus. Noen som aner hva dette kan komme av? Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) Om du har fått blåskjerm så har du fått en stopkode også, den kan fortelle noe om hva som er problemet. Eks: 0x000000007e Du kan åpne minnedumpene i BlueScreenView for å få mer informasjon. Endret 25. desember 2009 av arjato Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Som f.eks. 0x0000003b ? (bug check code) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Se igjennom denne. http://social.answers.microsoft.com/Forums...7d-e40a598eedce Ting som peker på problematisk nvidia driver som krasjer underliggende directx. Feilsøk litt med f.eks å ha aero disablet eller nvidia drivere avinstallert (display i standard vga modus). Er ingen løsning der i tråden , men kan du kanskje beskrive om du har samme problemer og laptop hardware som "Rohanr" i den tråden. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Litt anderledes hardware. Dell XPS M1530, NVIDIA GeForce 8600M GT skjermkort, Intel Core 2 Duo T9300 prossessor. Prøver å installere en oppdatering til skjermkortet nå. Får se om det hjelper. Har ikke helt det samme problemet som han du viste til. Får blåskjerm mindre enn en gang om dagen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Dere har begge nVidia M8600 , så det kan være relatert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå