Gå til innhold

usb stick vs internt nettverkskort

RIr

Anbefalte innlegg

Hei

lurer på hva den beste løsningen for trådløse netverk er i dag. vil jeg merke noe forskjell fra for eksempel en jensen air:link 85300 og en D-LINK Xtreme N PCI Express Desktop Adapter, PCIe, 802.11n (draft 2.0) (DWA-556)?

Sitter med den jensen usb sticken nå, og skulle gjerne hatt litt bedre signalstyrke :p .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter med en jensen-drit selv og har VELDIG variabelt nett, rimelig kjipt når dataen er helt ny.

Sammenlignet med gamle laptopen (bruker stasjonær nå) som har innebygget og der går det mye raskere.

Greia med laptopen er bare at den synes det er vanskelig å oppfatte at jeg f.eks. skriver inn vg.no.

Lenke til kommentar

Opplever omtrent det samme som deg ACD. Har ikke mulighet til å legge kabel til pc'n dessverre, ellers skulle jeg gjort dette.

Sammenlignet litt mer med den bærbare pc'n i går. Gikk inn på d-link dgl-4300 routern jeg bruker. Følge routern har jeg full signalstyrke med min jensen usb antenne (selvom jeg ikke har full signal i windows). Når jeg bruker den bærbare pc'n blir det motsatt. Der har jeg fullt signal i windows, men 90-100% inne på routern. Litt merkelig egentlig.

Hva tror dere? Er antenna dårligere enn på den bærbare pc'n eller er det noe feil i windows?

Endret av RIr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...