South_Bridge Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Jeg fikk BenQ 2012HD av dama til jul i går, og i dag er det seff installering. Har fått plugga den i og bruker en HDMI->DVI kabel siden skjermkortet mitt kun har 2x DVI. Men jeg får ikke fullt bilde, det er en svart kant (ikke plastikken :P) rundt bilde. Jeg kan justere det på menyen til å bli litt mindre men jeg får allikevel den svarte kanten. Med skjermen fulgte det med DSUB kabel, og hvis jeg bruker denne får jeg fullt bilde med desktop helt ut til plastikken liksom. Er det feil standard på HDMI kabelen? Har lest noe sted at det kanskje har noe å si? Lenke til kommentar
Hermit Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Har samme problemet med min BenQ V2210Eco når jeg kjører via HDMI. Hvilket skjermkort har du? Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Jeg har et eldre ATI X1600 kort(den har 2x DVI ut). Hadde en DVI kabel fant jeg ut av, så har jeg full utnyttelse av flaten og bildekvaliteten er på topp.... KJEMPESKJERM! Skjønner meg ikke på BenQ som sender med en DSUB kabel, aner ikke med hoppet fra DVI til HDMI men jeg opplever kvaliteten når man bytter fra DSUB til DVI som ganske stort. Lenke til kommentar
Hermit Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Ikke godt å si, men jeg fant ut av at det er en instilling som heter scaling options inne på Catalyst controll center, som sto midt på, så når jeg stilte den ned til 0% så ble alt bra. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Det er godt mulig det da jeg også har ATI, men ikke catalyst installert. Men er ikke noe problem, DVI gir er klart og tydelig bilde (i motsetning til DSUB), og så var kanskje planen min å bruke HDMIen til noe annet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå