Ronny M Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) Vurderer å gjøre en liten oppgradering av maskinvaren her, men er litt usikker på hvor mye jeg egentlig vil merke det. Hvis vi går ut i fra at prosessorkraften er akkurat den samme, men jeg oppgraderer hovedkort og minne. Vil jeg i det hele tatt merke noe forskjell på DDR2 667 og DDR3 1333 hvis ikke jeg spiller spill på den maskinen, men bare bruker den til å se film, spille musikk, surfing, kontorapplikasjoner og litt klipping i videofilmer og slikt? CPUen jeg har for øyeblikket er en Pentium D 930 dual core. Vurderer å bytte til AMD Phenom II X2 550 Black Edition. Spørsmålet er om jeg skal kjøpe et DDR2 hovedkort sånn at jeg kan bruke de 4GB med minne jeg har liggende, eller om jeg skal oppgradere til DDR3. Vil det være en merkbar ytelseøkning? I tilfelle, hva vil jeg merke blir bedre? Endret 25. desember 2009 av Ronny M Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 du vil nok ikke merke noe på ytelsen, men ddr2 er på vei ut, og er allerede nesten dyrere i noen tilfeller en ddr3 dessuten så tror jeg ikke det finnes ddr2 HK til AM3 sokkelen heller, bare på AM2+ Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) du vil nok ikke merke noe på ytelsen, men ddr2 er på vei ut, og er allerede nesten dyrere i noen tilfeller en ddr3 dessuten så tror jeg ikke det finnes ddr2 HK til AM3 sokkelen heller, bare på AM2+ Asus har et par DDR2 kort til AM3 sokkelen, som f.eks M4A785D-M PRO. Det er derfor jeg er litt i tvil om jeg likegodt skal bruke de DDR2 brikkene jeg har liggnede, hvis ikke jeg vil merke noe forskjell om jeg hadde hatt DDR3 uansett. Endret 25. desember 2009 av Ronny M Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 du sparer jo oppmot 1000kr da... Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 ser du på prosessorstøtten på am2+ sockelen vil du se at alle am3 cpuer er støttet men noen få untak sånn som Abit sine hovedkort som er konkurs. så gå for et Am2+ du om du ikke har planer om å øke kravet til minne mengde med det første. oppgraderinger amd vil komme med nye å bedre brikkesett innen du får bruk for mer minne til film klipping og e-post lesning. 4gb holder lenge også til spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå