Lidskjalv Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) Kanskje du ikke trenger å ty til dyre oppgraderinger med multikjernede über CPU'er for å kjøre heftige HD videoer, når løsningen ligger allerede og venter på grafikkortet? Her er to eksempler som ble som natt og dag for meg. Dessverre ble ikke 1920x1080.h264 videoen med på screencapturen, men MPC og MPC HC spiller video på begge bilder. Eksempel 1. Gammel MPC. Støtter ikke PureVideo HD. Videoen lagger, audio er ute av synk konstant. CPU jobber overtid for å prosessere H.264 videoen: Eksempel 2: Ny MPC HC (Media Player Classic - Home Cinema). Støtter Nvidia PureVideo HD. CPU er avlastet til det ugjennkjennelige. GPU jobber med å prossesere videoen. Videoen flyter uten problemer med audio i sync. CPU: Pentium D 805 GPU: Nvidia GTS 250 Spiller: MPC HC Lengre artikkel om GPU akseleasjon av HD video her Endret 26. desember 2009 av Lidskjalv Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Har du Win7 så har du allerede en DXVA-kapabel dekoder Flere codecer støtter DXVA, som CyberLink, WinDVD etc (kommersiell), og flere avspillere støtter bruken av disse (som MediaPortal). GPU akslerasjon under Linux kan man få med XBMC (VDAPU for nVidia): Siden dette er HTPC/mediesenter kat., vil jeg tro at å bruke MPC er noe kjedelig. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Hvor skulle denne vært postet da? I såfall bør den flyttes Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Synes posten er helt grei Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Hm... ser jeg var litt utydelig der. Synes posten er på rette plass, men er usikker på om det er mange som benytter seg av MPC som HTPC prg/mediesenter. Synes også at posten er grei... mente ikke å komme med kritikk. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Hei, jeg har dell XPS m1330 med cpu: T7500 og GPU = Nvidia 8400 GS hvordan ordner jeg slik at GPU tar dekodinga? Kjører Ubuntu 9.10 Får bare masse artifackts når jeg velget VDAPU i XBMC... Endret 27. desember 2009 av Tom Ølboks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå