Gå til innhold

Vanguard Alta+ 235AP? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei,

Fikk dette stativet til jul men finner nærmest ingenting av erfaringer og informasjon på nettet. Dette får meg til å undre en smule siden jeg ikke aner hvordan kvaliteten er på stativet. Frykter at det kan være en utgått modell eller lignende.. En av de tingene som får meg til å tenke er at makshøyden er 125 cm.

Noen som har erfaringer med dette stativet eller kan komme med noen meninger om dette er noe å beholde eller ikke?

(Er ikke noen mesterfotograf, men kan informere at jeg før jul så etter noe lignende Velbon Sherpa 600R)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke akkurat dette stativet i detalj, men Alta+-stativene til Vanguard pleier å være bra sort. Ser at dette har fem seksjoner, det er jo ikke så optimalt med tanke på stivhet, men det blir jo veldig kompakt da. Det er ikke sikkert du vil ha dette som eneste stativ, men det er et utmerket reisestativ og stativ til turer i fjellet o.l.

For mer info om stativet ditt:

http://www.vanguardworld.com/index.php/en/...1-4-16-103.html

I forhold til Sherpa 600R er det mindre og lettere, og tåler dessverre også mindre belastning...

Lenke til kommentar
Takk for svar! Tror du det vil være negativt med en makshøyde på "bare" 125 cm? Har sett at de fleste ligger mellom 140-180...

Hei, jeg ønsket meg dette og fant det under juletreet i går :p

Grunnen til at jeg valgte dette framfor 600R er vekt og størrelse. Jeg har et lite kamera og ingen planer om store tunge objektiver, så jeg trenger det ikke ofte og mye, men noen ting må man bare ha stativ til. Altså prioriterer jeg at det skal være lett og lite nok til at det får bli med på tur selvom stativbruk ikke er hovedfokus for turen. Jeg regner ikke med å ofte trekke ut mer enn 2-3 ledd, men det kjennes stivt nok ut til å trekkes helt ut om ikke det blåser altfor mye. Hvis jeg misstenkte at jeg ofte ville trenge full ståhøyde ville jeg valgt et annet stativ, trolig 600R.

edit: skrivefeil

Endret av kaian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...