Gå til innhold

Øvelse kjøre hva skjer da?

Biler

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ferdig med trafikkalgrunnkurs og vil øvelsekjøre, men forelderene mine har ikke hatt lappen i fem år, moren min har ikke lappen, i 15.sep.01 har faren min lappen i 5år. jeg vill øvelsekjøre på trafikkskole, siden jeg hørte det koster så mye.

offtopic: vi er fra utlandet, og faren min har hatt lappen i utlandet fra da han var 18år. kan jeg øvelsekjøre med faren min i april eller noe, dersom det er bare noen månder igjen, til 5år. og faren min har aldri krasja.

og hva skjer hvis politie stopper meg, lar de meg kjøre vidre, og hvem får straffen hvis jeg øvlese kjører fra nå?

meg eller den jeg øvlese kjører med

Tall for håndsvar. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ledsager må ha hatt lappen sammenhengende i 5år i Norge, med mindre man får spesiell tillatelse fra myndigheter..

om man blir stoppa for brudd på lover for øvelseskjøring, så er det ledsager som får straffen, men i ekstreme tilfeller kan også den som øvelseskjører får straff

1 time hos kjørelærer (3kvarter) koster fra ca 500kr og opp... forhør deg litt med priser og andres erfaringer før du velger sted

Lenke til kommentar
Det burde heller ikkje være umogleg å finne nokre andre en foreldre å øvelsekjøre med.

Har du ikkje andre slektningar eller venner som oppfyller kravene? Alt dei treng er å ha hatt førekortet i minst 5 år samanhengande og være over 25 år.

Gjelder det fra du får førerkortet eller er det fra de to årene med prøvetid er over?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...