Inaktiv bruker 2 Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Følger opp en lignende tråd som ble lagd tidligere og spør følgende: Hva mener folk det er nødvendig å ha av produkter i personlig pleie? Tenker da på hår, barbering, hud, ansikt, deodoranter, parfymer og lignende. Hva er overflødig? Skal man følge råd på diverse sider er man jo nødt til å svi av en tusenlapp i måneden, bare på det aller, aller mest elementære. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Tja, det jeg kommer på i farta er: Barberskum, fuktighetskrem, hårvoks, deo og parfyme. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Viktige kosmetiske produkter for undertegnede: - Ansiktsscrub, av typen mild og helst uten parabener. - Fuktighetskrem til ansiktet for fet hud, særlig T-sone. - Ansiktsmaske. Mja. Brukes dog ikke så ofte. - Sjampo og dusjsåpe. Enten tradisjonelle såpestykker, eller flytende. - Håndsåpe. - Antiperspirant. Helst uten parfyme og alkohol. - Barberkrem. Her går det i kvalitetsprodukter. Geo F. Trumper, Truefitt and Hill. - Ansiktsservietter for hurtig rengjøring. Brukes dog ikke så ofte. - Et bredt utvalg av parfymer. - Håndkrem. - Fotkrem. Fremragende til sprukne heler. Utstyr til personlig pleie for undertegnede: - Tradisjonell barberhøvel og tilhørende barberprodukter for utførelse av tradisjonell våtbarbering. - Negleklipper. - Engangshøvler til bruk på underlivet. Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Hva man trenger og hva som er overflødig er opp til hver enkelte. Foreksempel så har noen tørr hud og trenger fuktighetskrem, andre derimot har kanskje for fet hud og bør bruke renseprodukter. Listen til Onyx ser derimot ut som en fin "mal" over hva alle burde ha i skapet. Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Tja, det jeg kommer på i farta er: Barberskum, fuktighetskrem, hårvoks, deo og parfyme. Amen brother! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Sjampo og Sope er jo greit om man skal dusje f.eks. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) Eneste jeg trenger; Deo. Mer bruker jeg ikke, har relativ langt hår så ikke noe styling der, helskjegg har jeg så ingen barbering. Endret 25. desember 2009 av Sewero Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Tannkrem? Solkrem? Sjampo? Såpe? ... .. . Du bruker nok langt mer enn bare deo.. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 - Engangshøvler til bruk på underlivet Jeg må nok si at det er mye bedre å bruke en Mach på underlivet enn en engagshøvel. Her er en plass som du trenger en skarp høvel slik at man ikke irriterer så mye. Mach sonic 5 blad > engangshøvel med 2 blader Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Min lille liste: -God håndsåpe som ikke irriterer huden -Barberkniv -Barberkrem -Trimmesaks -God sjampo -Tannkrem Litt begrunnelse: Håndsåpen min må være god, siden det er stress å holde god håndhygiene med to hunder og en katt i huset. Kniv er det ultimate barberredskap for min del; kaldt stål mot varm hud gir en herlig følelse og et godt resultat. Trimmesaks er en nødvendighet; håret mitt blir ikke fint rundt ørene uten litt trimming mellom frisørbesøkene. Sjampoen er en selvfølge - det er vanskelig å holde håret fint uten - uansett hvor mye ekstra styr man gjør med håret etterpå så utgjør sjampoen mye. Når det gjelder barbering så bør man vurdere en god barberkrem istedet for skum; mye mer luksuriøst og og ikke spesielt dyrt - samtidig som det ikke blir like nødvendig med fuktighetskrem etterpå. Velger man rett redskap så holdes også kostnadene nede. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Viktige kosmetiske produkter for undertegnede: - Ansiktsscrub, av typen mild og helst uten parabener. - Fuktighetskrem til ansiktet for fet hud, særlig T-sone. - Ansiktsmaske. Mja. Brukes dog ikke så ofte. - Sjampo og dusjsåpe. Enten tradisjonelle såpestykker, eller flytende. - Håndsåpe. - Antiperspirant. Helst uten parfyme og alkohol. - Barberkrem. Her går det i kvalitetsprodukter. Geo F. Trumper, Truefitt and Hill. - Ansiktsservietter for hurtig rengjøring. Brukes dog ikke så ofte. - Et bredt utvalg av parfymer. - Håndkrem. - Fotkrem. Fremragende til sprukne heler. Utstyr til personlig pleie for undertegnede: - Tradisjonell barberhøvel og tilhørende barberprodukter for utførelse av tradisjonell våtbarbering. - Negleklipper. - Engangshøvler til bruk på underlivet. Det meste som denne personen har skrevet (eneste jeg ikke bruker er ansiktsmaske og Ansiktsservietter) Lenke til kommentar
SolanGundersen Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Enig i den, kan også legge til munnvann eller hva jeg nå skal kalle det, SB12. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Daglig bruker jeg håndsåpe, sjampo, balsam, intimsåpe, bodywash, fjesvask, paste til hår og deodorant. Når jeg barberer meg bruker jeg pre-shave, barberkrem, aftershave. Ellers bruker jeg til tider EDT og ansiktsmaske, og alum er greit å ha. Som et par andre her i tråden barberer jeg meg med kniv og en god barberkrem (Thrumper, Taylor, Truefitt) er hva jeg hadde prioritert. Utgiftene mine til dette er minimale selv om jeg nok bruker flere og dyrere produkter enn de fleste. Når en aftershave eller en tub barberkrem varer i et år gjør det lite at den koster 400,- Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Dette er alt jeg bruker: Deodorant Shampoo Såpe Tannkrem Jeg har helskjegg og stusser med en saks, og trenger derfor ikke barbersaker. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Men nå som vi ser en del fellestrekk bør det snart gå an å sette opp en fin poll i førstepost. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Håpet på at det skulle komme enda noen innspill og få satt opp en lang liste så folk kunne krysse av hva de faktisk bruker. Tenker meg det er noen i mote- og velværecafeen som bruker langt flere produkter enn det her, så venter litt. Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Jeg bruker fler produkter enn det som er listet opp her, men når emnet er kalt "must haves" så har jeg ikke sett vitsen i å poste det. Lenke til kommentar
Homme Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Listen til Onyx, pluss solkrem (minimum 30) Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Tannkrem. Munnskyll (blisterine?). Shampo. Dusjsepe. Deo. Hårklippemaskin til skjegget og hodet. Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Min: -Tannbørste -Tannkrem -Dermalogica(hvit flaske med grå skrift oppover) (?) rensekrem for fjeset. -Barber saker(enda ikke så flittig brukt) -Parfyme -Deodorant -Shampoo -Balsam -Såpe -Skylle greier for tennene -Har noe kremer mot tørr hud men bruker nesten aldri. -Renati eller annen voks. Det er vel alt. Endret 31. desember 2009 av Ole-ThInK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå