Moffe247 Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) Hei! Jeg skal da ha tak i en rimelig telezoom til et Sonykamera og lurer på om en av de er bedre enn den andre: Den første jeg vurderer er Sony's egen: Sony SAL 75-300, og den andre er Sigmas 70-300 APO DG Macro. Det er da kun for zoomens del jeg skal ha linsen, til portrett, ting som er langt unna, etc. Hvis dere evt. har noen andre forslag, så tar jeg gjerne imot de. - Thomas Endret 25. desember 2009 av Moffe247 Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 Det kan virke som om Sony'en er hakket bedre mtp. bildekvalitet, kan dette stemme? Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg har da funnet ut at jeg har mulighet til å få tak i en Tamron 70-300 til 1300,-, samt en billigere pris på SAL 75-300 til litt over 2000. Begge ny. Er det verdt 700,- å gå for Sony'en? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Har du sjekket dyxum ? En del av Sony objektivene er basert på design fra Tamron, men jeg vet ikke om det gjelder 75-300mm Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 SLRgear har en test av 75-300: http://www.slrgear.com/reviews/showproduct...duct/986/cat/83 Ser ut som alle tre er ganske jevne. Den generelle oppfatningen når spørsmålet har vært Sigma 70-300 APO eller Tamron 70-300 Li, er at Tamronen er skarpere, mens Sigmaen er bedre når det kommer til "purple fringing" (lilla kanter langs skarpe kontraster, mulig å fjerne i etterprosessering). Ut fra testene virker Tamronen skarpest, men resultatene er ikke nødvendigvis sammenlignbare på tvers av systemer. Har sett kommentarer om at Sonyen er den 'dårligste' av de tre, men det kan fort være variasjoner over eksemplarer. Har for øvrig selv Tamronen, og den er ikke så verst (til prisen). Største problemet er at den bruker et halvt år på å fokusere, og mener å huske at Sigmaen ikke er veldig mye bedre. Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Så på Dyxum at Tamron'en hadde bedre karakter enn Sony'en. Høres ikke ut som om det er verdt 700,- å gå for Sony'en. Lenke til kommentar
universalis Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Så på Dyxum at Tamron'en hadde bedre karakter enn Sony'en. Høres ikke ut som om det er verdt 700,- å gå for Sony'en. Som tidligere nevnt, det tar et "halvår" å fokusere med disse objektivene. Finn deg et med innebygd fokusmotor, det vil du nok ikke angre på. Sonys 70-300 G SSM er snasent, men svært dyrt. Hva med et superzoom-objektiv? Sigma 18-250 OS HSM eller et Sigma 55-200 OS HSM? Billigste løsning er 55-200 hsm, men da mister du 100 mm. Lykke til med valget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå