Gå til innhold

Koble to DIR-635 i ett nettverk.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bruker en DIR-635 fra modemet til å kjøre nettverket i huset. Bruker både trådløst å kablet nett. Men siden det er mye vegger og en del betong ned til kjelleren har jeg svært dårlig signal til min PS3 som står der.

Har en DIR-635 liggende ubrukt og lurte derfor på om det var mulig å koble opp denne som en signalforsterker? Hørt snakk om at den funker som accesspunkt? Hva gjør dette? Er det mulig å gjøre dette trådløst?

Har litt kunnskaper om data og internett men nettverk er ikke min sterke side. Kan logge meg inn på routeren og endre innstillinger.

Tusen takk for all hjelp.

Mvh Volym

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aksesspunkt er trådløsbiten på en router. DIR-635 kan kun kobles til din andre router via nettverkskabel. Det er ikke problem å bruke to trådløsnett. Sett de opp likt, men på forskjellig kanal.

Skal du ha de på felles nettverk, så er det best å slå av DHCP/LAN og bruke kun LAN-portene (ikke internettporten på den andre routeren). Da fungerer den som switch og aksesspunkt.

Kan du ikke legge nettverkskabel, så se på homeplug. Du får en 2 pack med 200Mbit til ca 700 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...