Gå til innhold

Tidenes førsteellever - Manchester United


Jørgen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Best, Charlton, Law, Scholes, Giggs, Cantona, Keane, Schmeichel... her er det mye å velge i.

 

1. Sir Ryan Joseph Giggs. Det er det eneste riktige for meg. Når man ser på karrieren hans som helhet, samt den absolutte hengivenhet til klubben, så er det bare en person som er nummer 1, og det er Giggsy. Over 800 kamper for klubben, et tall som Ryan selv gjør alt mulig for å få så høyt som kroppen tillater, utallige individuelle utmerkelser og flere trofeer enn noen annen spiller som noensinne har spilt i Storbritannia. Ingen kommer over Giggs' karriere som fotballspiller. Den perfekte venstreving, kombinasjonen mellom individuell ferdighet og lagmoral kommer ingen til å matche før eller siden.

 

2. Sir Bobby Charlton. Denne var ekstremt vanskelig å bestemme, og jeg er sannelig ikke sikker på om dette blir stående. Av de samme grunnene som Giggs ble valgt som nummer 1, er Charlton valgt som nummer 2. Ferdighetene blir kun matchet av den enorme lojaliteten han har til klubben. Overlevde München-tragedien og er fortsatt ansatt i United. Sir Bobby har gitt alt for klubben så lenge han har levd, og var, sammen med Matt Busby, den største grunnen til at vi nådde det nivået vi gjorde på '60-tallet.

 

3. George Best. Som spiller var Best milevis over alle andre som har vært vurdert på denne lista. Rett og slett den beste spilleren som har levd, i min bok. Som United-spiller kommer to stykker over han. Ingen har vært i stand til å utføre kunst på banen på samme måte som George Best gjorde. Når Besty hadde ballen var det andre laget kun i stand til å gjøre veien til mål en smule lengre for geniet George Best. Mål ble det nesten uansett. En pionér når det kommer til det tekniske aspektet ved fotballen og en pionér også utenfor banen. Dessverre ble hans umåtelige popularitet og utagerende livsstil hans undergang, og det er også grunnen til at han ikke kommer høyere på denne listen. At det finnes to spillere som kommer over George Best på en slik kåring bør få alle United-supportere til å innse hvor vanvittig heldig denne klubben har vært oppigjennom årene.

 

To spillere kom ekstremt nær en plass på listen, og i et forsøk på å døyve den dårlige samvittigheten jeg får av å ikke inkludere dem, vil Paul Scholes og Eric Cantona bli nevnt på det hederligste vis her. At disse to kommer utenfor hender bare i en klubb som United.

Lenke til kommentar

1. Giggs

2. Cantona

3. Keane

 

Ille og ikke få med Best og Charlton. Men etter å ha stokket om på plassen en del ganger blir det slik. Mye grunnet dette er spillere jeg har fulgt med på fra start til nå/slutt på deres fantastiske karrierer i United.

Lenke til kommentar
Ikke for å være en gledesdreper, men ifølge reglene kan vi bare stemme på spillerne i førsteelleveren og der finner vi dessverre ikke f eks Scholes som jeg ser noen har stemt på.

 

I utgangspunktet enig, men det burde være begrenset til troppen.

 

Om jeg f.eks syns Charlton, Keane og Scholes har vært de tre beste blir det dumt siden en av de uansett ikke hadde komt med på laget.

 

1. Ryan Giggs

2. Roy Keane

3. George Best

Lenke til kommentar
Poenget er at det er utrolig rart hvis vi kårer en tidenes spiller som ikke fikk nok stemmer til å kjempe seg inn i førstelleveren.

 

Jojo, jeg er selvfølgelig enig. Men i en top3-kåring/rangering som vi bedriver akkurat nå så burde det være rom for tolkning slik jeg nevner over.

Lenke til kommentar

Regner med at de som stemmer Scholes som tidenes stemte på han på sin respektive plass, så ser ikke noe galt i det...

 

Hvis man ikke kan velge hvem som helst som tidenes spiller så blir det snodig, men det blir også snodig hvis vedkommede vinner. Da er det noe galt med ene eller andre avstemmning...

Lenke til kommentar
Regner med at de som stemmer Scholes som tidenes stemte på han på sin respektive plass, så ser ikke noe galt i det...

 

Hvis man ikke kan velge hvem som helst som tidenes spiller så blir det snodig, men det blir også snodig hvis vedkommede vinner. Da er det noe galt med ene eller andre avstemmning...

 

Merkelig kåring er dette uansett, når Duncan Edwards ikke blir inkludert i den fulle troppen engang...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...