Gå til innhold

Tidenes førsteellever - Manchester United


Jørgen

Anbefalte innlegg

Bare tre? Dette er det altfor vanskelig!

 

1. Paul Scholes (99.9%)

2. George Best (99.89%)

3. Bryan Robson (99.88%)

 

Ryan Giggs, Roy Keane, Eric Cantona, Bobby Charlton, Denis Law. (99.87%)

 

% viser hvor jevnt det er i hodet mitt blant disse. Hadde dagsformen min vært litt annerledes kunne topp tre også sett annerledes ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Charlton

Giggs

Keane

 

Tar ikke med Best fordi jeg setter profesjonalitet ekstremt høyt. Sikkert den sykeste spilleren vi har hatt ved siden av Ronaldo, men faktum er at han kunne vært enda bedre for oss, enda lengre enn det han var. Da har jeg mer sansen for, relativt sett, litt mindre begavede spillere som virkelig tyner ut alt de har av potensiale. Han kunne vært den største, men når du forlater klubben i en alder av 27 år havner du ikke på toppen av min liste.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Ryan Giggs

Selvskreven i mine øyne, flest kamper for oss, trofast og lojal gjennom alle disse årene og en spiller vi aldri kommer til å få igjen. Hvordan man i det hele tatt klarer å sette Cantona foran vil jeg aldri begripe, men alle får ha sine egne meninger.

Sir Bobby Charlton

Robert Charlton. VM-vinner i 66' og vant sannelig Europacupen i 68' også sammen med Best når de slo Benfica.

George Best

"The fifth beatle", selvskreven blant topp tre for min egen del, men vil aldri nå opp som tidenes United-spiller når han konkurrer med United-spillere som Giggs og Charlton

 

Taktisk stemming er ren idioti og tåpelig.

 

Joda, jeg er en tåpelig idiot.. :roll:

 

Jeg ville helst bare stemme på Cantona, ettersom jeg ikke har noen andre som ligger på min liste som "tidenes Unitedspiller"..

Lenke til kommentar

Men å stemme taktisk er idiotisk. Alle andre prøver å avgi stemmer på den mest rettferdige måten slik at det går rettferdig for seg. Det er en kåring på diskusjon.no, den har ingenting å si for omverdenen. Taktisk stemming er som valgjuks.

 

@Game: Jeg hadde selv fryktelig lyst til å sette Best øverst og grublet lenge over hvem som skulle få den øverste plassen. Det er et luksusproblem av en annen dimensjon, velger man en spiller som Bobby som samlet opp dette i løpet av sin karriere?

 

 

Manchester United

Football League First Division (3): 1956–57, 1964–65, 1966–67

FA Cup (1): 1962–63

European Cup (1): 1967–68

Charity Shield (4): 1956, 1957, 1965, 1967

FA Youth Cup (3): 1953–54, 1954–55, 1955–56

 

Individual

FIFA World Cup Golden Ball: 1966

FIFA World Cup All-Star Team: 1966, 1970

FIFA World Cup All-Time Team: 1994

FIFA 100: 2004

FIFA International Football Hall Of Champions: 1998

UEFA Golden Jubilee Poll: 2004

UEFA President's Award: 2009

European Player of the Year: 1966, 2nd: 1967,1968

FWA Footballer of the Year: 1966

FWA Tribute Award: 1989

PFA Merit Award: 1974

PFA Team Of The Century: 2007 (1907-1976 XI)

Football League 100 Legends: 1998

France Football's Football Player Of The Century : 1999

France Football's World Cup Top-100 : 1994

France Planete Foot's 50 Meilleurs Joueurs du Monde : 1996

Italy Venerdi`s World All-Time Top-100 (100 Magnifici) : 1997

Italy Guerin' Sportivo's Top-50 Of The 20th Century : 1999

Brazil Placar's Best 100 Players Of All-Time : 1999

Brazil Placar's World Cup Top-100 : 2005

AFS Top-100 World Players of All-Time : 2007

World Soccer's 100 Greatest Players of the 20th Century: 1999

IFFHS' World Players of the Century (Top-50)

IFFHS' Europe Players of the Century (Top-100)

IFFHS' England Players of the Century (1st)

Carling Legends' All-Time England XI: 1999

Guardian David Lacey's England Team Of The 20th Century: 2000

A Fan's All-Time England Squad: 2002

Green Flag Post-War England Great XI: 1996

Times The Top 50 Manchester United players: 2009 (1st)

Manchester United Opus 50 Greatest Players of All-Time: 2007 (1st)

England National Football Team All-Time Top Goal Scorer: 49 Goal (1st)

Manchester United All-Time Top Goal Scorer: 249 Goal (1st)

BBC Sports Personality of the Year Lifetime Achievement Award: 2008

BBC Sports Personality of the Year Award: 2nd: 1958,1959

English Football Hall of Fame: 2002

The National Football Museum President

Officer of the Order of the British Empire (OBE): 1969

Commander of the Order of the British Empire (CBE): 1974

Knight Bachelor: 1994

 

 

 

eller George Best som også vant den mest prestisjetunge individuelle prisen Gullballen samme år som vi vant Europacupen for første gang?

 

Uff, jeg kjenner det gjør vondt inne i kroppen når man må gjøre slike valg, mulig jeg ombestemmer meg, men det får stå slik i kveld iallefall. Jeg vokste opp med Giggs, han er grunnen til at jeg er United-supporter. Han står med flest kamper for oss og er tidenes Premier League-spiller i mine øyne, ingen og da mener jeg ingen(!) spiller har påvirket Premier League så mye som han.

 

Cantona er stor, ingen tvil om det, men her snakker vi om tidenes United-spiller da holder ikke fem fantastiske sesonger for min del.

Lenke til kommentar

Det er en ting som trekker ned for Giggs imo og det er at han ikke har vært en éner. Verdensklassespiller i tyve år, litt i samme bane som Scholes, men ikke den skinnende stjernen.

 

Relativt sett er George Best den beste spilleren United har hatt fordi:

 

Rykte: Han var forut sin tid. Hadde han hatt en landslagskarriere å skryte av, ville han oftere vært nevnt i samme åndedrag som Maradonna og Pele, noe han forsåvidt blir av mange, men ikke blant den store horde. 9/10

 

Popularitet: Et ikon kun Cantona i nyere tid kan matche. Denis Law var offisielt kongen av Stretford End, men den mest populære var Besty. Mottok tusenvis med fanbrev hver dag og blir regnet som fotballens første superstjerne. jmf "the fifth beatle" stempelet. Best ble stor i en tid hvor folk forgudet sine idoler på en annen måte enn i dag - mye takket være popkulturen. I Nord-Irland er mannen så forgudet at det grenser til absurd. Som følge av politiske uroligheter var sport bortimot det eneste nasjonen kunne samles om og Best var en offentlig representant og ridder for sitt land. 10/10

 

Ferdigheter: Alt er relativt. Back in the days var Best verdens beste fotballspiller med god margin. Maradona good, Pele better, George Best. Udiskutabelt en éner. Ergo: 10/10

 

Suksess/Originalitet: For meg har det litt å si at han var "først." Det var med Besty fotballstjerner ble født. Mannen var den beste spilleren på et av Uniteds beste lag gjennom tidene og var med på å vinne europacupen med klubben i 68' da som første britiske lag. legg også til div nasjonale liga og cupvinster. 8/10

 

Han spilte ikke lenge nok og var ikke en sportens mann som Giggs, men som "tidenes" spiller er han den heteste kandidaten.

Endret av The Game
Lenke til kommentar

Hva med en poll itillegg? Kult å se hva Arsenal, Liverpool og Chelsea supporterne mener også.

 

Hvilke filmer/dokumenterer ser du på Wisabest? Skulle så ønske det gikk an å laste opp på forumet, for om enkelte her hadde sett live-bilder på hvor anerkjent og utrolig god Best var tror jeg han ville figurerer oftere 1.plass i denne tråden.

 

PS: Husk på at det er umulig å lage skryte videoer av spillere fra den tiden, i motsetning til i dag, hvor alle kamper blir filmet og vist på tv.

Lenke til kommentar

Må si jeg liker alle kallenavnene mine for tiden. Jeg sitter på Skolepcen ettersom bærbaren min har tatt kvelden hjemme så jeg ser stort sett alt jeg kan oppdrive av videoer som ikke kan lastes ned. Altså youtube-videoer og sider med lignende. Har du sett Johanceder's Best tribute, Game? Jeg gråt.

Lenke til kommentar

Nei, den har jeg ikke sett. Skal selvsagt sjekke ut asap! Noen datanerder her som vet hvordan jeg kan dele en 350mgb fil med dere?

 

Skulle forøvrig vært Wisbabest, men b'en tok et forsvinningsnummer i forrige post. Har flere på lager, så det er bare å glede seg pews.

 

Nå er det nattinatt for mitt vedkommende.

Lenke til kommentar

Og der måtte jeg å endre min stemming. Best var på en solid 4plass, men jeg ser at han må inn og går inn på min liste på en 2.plass. bak Keano, foran Cantona. Giggs røk da desverre ut, men Keane og Cantona må være på min liste, da det er de to spillerne som har betydd mest for meg. men Best, for en spiller!

 

Edit: Når Best dribler et par mann, stopper opp, tar av seg skoen og så spiller ballen...Fantastisk :laugh:

 

Edit2: Blikket Keane gir hvemdetnåer etter 3.00 i filmen wisbatov postet :rofl: Mannen er Gud, og den filmen viser hvorfor jeg har han som nummer 1. Han er CAPTAIN!

Endret av Hans-o
Lenke til kommentar
Men å stemme taktisk er idiotisk. Alle andre prøver å avgi stemmer på den mest rettferdige måten slik at det går rettferdig for seg. Det er en kåring på diskusjon.no, den har ingenting å si for omverdenen. Taktisk stemming er som valgjuks.

 

Det er ikke valgjuks, nei. Noen har bestemt at jeg må stemme på 3 stk. Jeg ville normalt bare stemt på Cantona i dette tilfellet. Om jeg i et stortingsvalg må gi 2 og 1 stemme eller poeng til partier jeg ikke vil se på toppen, så gir jeg dem selvsagt til partier jeg liker litt, men som jeg vet ikke vil være en direkte konkurrent av mitt parti.

 

Når vi stemte over midtstoppere, venstrevinger, you name it, så satte jeg opp de 3 jeg ville hatt på den plassen på mitt All-time-United. Når det kommer til tidenes Unitedspiller er det bare Cantona for meg. At du har Giggs på den plassen respekterer jeg, men for meg har Cantona vært en viktigere spiller for United.

 

Kan legge til at ingen annen Unitedspiller har vel hatt samme gudestatus som George Best. Både som Unitedspiller og som person etter karieren. Jeg tviler på at Cantona hadde hatt 100.000 som fulgte kisten om han brått døde nå. (Jeg ville forøvrig vært der om jeg kunne..)

Lenke til kommentar

Om noen ber deg plukke tidenes United-spiller, så oppgir du normalt ikke hele laget vel?

 

Tror forøvrig ikke jeg vil endre noe på min liste. Jeg fikk det nesten banket inn som liten at Robbo var god nok for United så lenge han ville spille for United. Helt fjernt å ha Best på en liste er det heller ikke.

Lenke til kommentar

La meg omformulere. Jeg har Cantona på toppen av min liste over tidenes Unitedspillere.

 

Jeg har ikke samme forholdet til Best, Sir Charlton og Law fordi det var lenge før min tid. Robbo var så smått startet avblomstringen i min tid som fan.

 

En liste basert kun på dem jeg har opplevd ville vært:

1. Cantona

2. Keane

3. Giggs

 

Samtidig er jeg som de fleste andre her påvirket av omgivelser og andres minner. Best, Law og Charlton er typiske slike.

 

Tipper langt flere har forhold til spillere som Keane, Robbo og Cantona.

 

Så til kommentaren om hele laget. Jeg hadde ikke hevet et øyebryn om noen her mente at Schmeichel var tidenes United-spiller. Tilsvarende har vi sikkert potensielle kandidater på hver enkelt plass på hele laget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...