Gå til innhold

Tidenes førsteellever - Manchester United

Jørgen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tidenes United-Spiller:

Jeg vil kort presentere de mest aktuelle kandidatene til Tidenes United-spiller. Det er forøvrig bare lov til å stemme på de elleve som har vunnet sin plass i førstelleveren, da noe annet ville vært pussig.

Ryan Joseph Giggs:

1991_giggs_250x350.jpg

Appearances: 827

Goals: 152

"I remember the first time I saw him. He was 13 and he floated across the ground like a cocker spaniel chasing a piece of silver paper in the wind."

Sir Alex Ferguson

En kjernekar man kan skrive mye om, spesielt jeg kunne skrevet side opp og side ned om min barndomshelt og store favorittspiller, men jeg skal prøve å holde meg så nøytral som mulig og skriver derfor bare kort og godt at denne mannen er den mestvinnende spilleren i Engelsk fotball som står bokført med flest kamper for Manchester United. Han har vært lojal gjennom hele sin karriere til tross for at interessen var stor i 20-årene hans, større enn mange tror. Giggs var en stor stjerne på det tidspunktet og det er et under at mannen aldri har vært i toppen av en kåring som verdens beste spiller, kanskje var han litt for "traust" i likhet med Paul Scholes, eller kanskje var det at han spilte for Wales.

Se filmen hos Youtube

Se filmen hos Youtube

George Best:

448px-George_Best_1968.jpg

Appearances: 470

Goals: 179

"There will be no football played in the country on Saturday as the eyes of the sporting community throughout the world focus on the funeral of George Best, taking place in Belfast."

En mann jeg satte høyt, en mann jeg elsket, dessverre fikk jeg ikke møte han før han gikk så alt for tidlig vekk fra oss, det var en av mine største drømmer. George Best "The Fifth Beatle". I hans egne ord: "If I'd been born ugly, you'd never have heard of Pelé."

Se filmen hos Youtube

Roy Keane:

vieiraDM0510_468x631.jpg

Appearances: 480

Goals: 51

"I only ever hit Roy the once. He got up so I couldn't have hit him very hard." - Brian Clough on dealing with Roy Keane.

Elsker du United, elsker du Roy Keane. Hvor mye savner vi ikke en slik spiller nå? En spiller som trår til når man trenger det. En ekte kaptein. Roy Keane er selve definisjonen på det.

Sir Bobby Charlton:

blog1.jpg

Appearances: 758

Goals: 249

"I've never seen anyone go past players as easily as he did."

George Best, Manchester United team-mate

Broren hans, John "Jack" Charlton ble stor i Leeds. Han ble stor her. Sir Bobby Charlton. Han var en fantastisk spiller på et nivå som få spillere i verden har nådd. Den største noensinne? Dere får bestemme.

Se filmen hos Youtube

Cantona er sikkert også en aktuell kandidat for noen, men da får de nesten skrive noe selv, for jeg har ikke tid akkurat nå.

1.

2.

3.

Ranger som vanlig :)

EDIT:

Det var for sent å stemme etter jeg postet forrige gang, men ser nå at resultatet hadde stått uavhengig av stemmene som kom.

@Geir: Tallene står for hver 4'er, 3'er. 2'er og 1'er noen har fått (1. ga 4, 2. ga 3, 3. ga 2 og 4. ga 1)

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar

George Best

"The fifth beatle". Maradonna good, Pelè better, George Best

Ryan Giggs

Selvskreven i mine øyne, flest kamper for oss, trofast og lojal gjennom alle disse årene og en spiller vi aldri kommer til å få igjen. Hvordan man i det hele tatt klarer å sette Cantona foran vil jeg aldri begripe, men alle får ha sine egne meninger.

Sir Bobby Charlton

Robert Charlton. VM-vinner i 66' og vant sannelig Europacupen i 68' også sammen med Best når de slo Benfica.

Taktisk stemming er ren idioti og tåpelig.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar

Ryan Giggs - Min første favorittspiller. Husker jeg fikk min første United drakt som 4 eller 5-åring - 1996 drakta med Giggs på ryggen. Gjett om jeg var fornøyd.

Eric Cantona - King Eric

Roy Keane - Respekt.

Endret mening fullstendig. Valgte i utgangspunktet å ta med Sir Bobby og Best, men på grunn av at disse var spillere før min tid, og jeg kun har sett de på youtube valgte jeg å stemme på de som jeg har sett. Men Giggs står støtt på toppen.

Endret av Larsemão
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...