TobbeOo Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 God kveld og god jul Jeg har nå 2 stykker Zalman viftestyring kontroll. Ene fra ifjor elns. Poenget er at jeg har et Antec 1200. Viftene som følger med er greie nok, men dette er 4 pins vifter , og viftestyrigen vil ha 3 pinner. Kan jeg droppe den ene kablen og få fint resultat likevel? Fikse dette selv uten og kjøpe noe form for overgang? Hva gjør de 4 kablene som er spesielt iforhold til 3 pinner's? MVH Tobbe Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Kan du ikke bare plugge 3pinsen fra viftestyringen over på 4pinsen og droppe den siste? edit: Vet ikke om du tok formuleringa, men bare si ifra om du ikke skjønte hva jeg mente Endret 24. desember 2009 av atriC Lenke til kommentar
TobbeOo Skrevet 24. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2009 Takk for svar Joda.. 4 pinners vifte, (Firkant med 4 hull). Hvem av dem skal jeg droppe? Er den ene "ubrukelig"? Bare og prøve seg fram egentlig? De ledningene er ikke all verdens lenge, så må nok ta bort litt isolering og lodde endel.. Helt greit, hari kke noe annet og gjøre forsåvidt.. + og - finner man ut, tredje pinnen er jo ofte sensor.. 4 er hva da? Trengs ikke den liksom? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Tror det er slik at den fjerde tillater viftestyring fra HK? Pleier uansett å være rød og svart kabel som er strøm, og den gule er sensor. Endret 24. desember 2009 av Benny Lenke til kommentar
TobbeOo Skrevet 24. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2009 Skal se litt mer på det Eventuelt koble ene vifte til en gammel strømforsying med viftestyring og teste fram (enkelere og leke med en på selve PCen min), takk for svar, får se hvordan det går Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 svart = jord Rød = 12v+ gul = hastighetsmåler blå? = hastighetsregulator du kan koble en 3 pin vifte på en 4 pins kontakt og den vil gå på full fast hele tiden du kan også koble en 4 pins vifte til en 3 pins kontakt og den bil gå på full fart hele tiden Hvis du har vifte styring så endrer du +12volten slik at viften går saktere, da gjør det ikke noe om det er en 4 pins vifte, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå