Pizzaen Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Hei. Jeg fikk en Nokia 5800 i julegave. Men jeg liker ikke den innebygde nettleseren og tenkte kanskje jeg skulle installere Opera. Men det finnes tydeligvis både Opera Mini og Opera Mobile, hvilken skal jeg velge? Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
K N Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Tror svaret ditt ligger ganske åpenlyst på http://www.opera.com/products/choose/ God jul! Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Jeg lastet ned begge jeg og testet de, og jeg falt for Mobile. Men det tar mye lengre tid og laste en side i Mobile en det gjør i Mini, hvorfor det? Begge har jo Turbo... Lenke til kommentar
osmano Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Godt poeng. Opera mini er myyyye kjappere en Opera Mobile. Sistnevnte er jo litt mere avansert en mini....kanskje det er grunnen. Forøvrig bruker jeg stort sett bare mini Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg lastet ned begge jeg og testet de, og jeg falt for Mobile. Men det tar mye lengre tid og laste en side i Mobile en det gjør i Mini, hvorfor det? Begge har jo Turbo... Årsaken er at Opera Mini komprimerer opptil 90% av websiden, mens Opera Mobile komprimerer opptil 70% av websiden. Ergo må mobiltelefonene bruker mer prosessorkraft på å tegne opp siden ved bruk av Opera Mobile, som gjør at ting går tregere. Personlig foretrekker jeg Opera Mini 5 (beta) på min Samsung Omnia HD, er hovedsaklig pga hastigheten jeg liker den best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå