Mannen med ljåen Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Hvor lett er det å fake dårlig hørsel, og dermed slippe verneplikt? Jeg er ferdig for flere år siden, men jeg bare lurer. Man sitter jo i en lydtett kasse og trykker på en knapp når man hører pipelyder. Man må da feile hvis man aldri trykker på knappen, evt. trykker villt? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Jeg svarte bare "vet ikke" på mattespørsmålene. Har ikke blitt kalt inn Lenke til kommentar
sultanIverigste Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Jeg svarte bare "vet ikke" på mattespørsmålene. Har ikke blitt kalt inn Hehe Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2009 Skal jeg dermed tolke det slik at alle som ikke vil inn, slipper? Man må bare svare feil på alle spørsmål..? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Du blir nok avslørt. Enten kan du velge å ikke trykke at all, men da hadde hørselen din trolig vært så dårlig at de hadde merket det før du satt deg inn i boksen og tatt dette videre. Det andre alternativet er å trykke på noen pipelyder, men dette blir du nok også busta på. De sender pip i forskjellige frekvenser og bytter frem og tilbake i frekvensområdet. Normalt ser de en sammenheng mellom hvilke pip du hører og kan da lage en beregning av frekvensområdet du klarer å høre. Hvis du bare gjetter hvilke du skal kunne høre og ikke vil de nok ikke se logikken og teste deg ytterligere for å utbedre... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2009 Ikke hvis jeg konsekvent bare trykker på lave toner, og ikke på lyse? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Hva om de tar en som er midt på skalaen og bytter litt opp og ned i frekvensområdet? Når vet du hvor du skal trykke og hvor du ikke skal? Husk at disse lydene er såpass svake at man har svært vanskelig for å bedømme hvor lyse eller mørke de er. Endret 24. desember 2009 av danidic Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Bare si at du har angst for krig eller no slikt I værste fall si at om du så mye må se på et gevær kommer du til og blå nekte. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Bare si at du har angst for krig eller no slikt I værste fall si at om du så mye må se på et gevær kommer du til og blå nekte. Risikerer man ikke da å få noen form for sivil tjeneste eller stillinger som ikke krever våpenbruk? Det hadde ikke jeg risikert. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Du blir ikke tjenesteudyktig fordi du er pasifist, du blir bare overført til siviltjenesten. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Bare si at du har angst for krig eller no slikt I værste fall si at om du så mye må se på et gevær kommer du til og blå nekte. Risikerer man ikke da å få noen form for sivil tjeneste eller stillinger som ikke krever våpenbruk? Det hadde ikke jeg risikert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå