Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows 7 Ultimate x64 Installasjons problemer :(

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :>

Jeg har nylig hatt problemer med installasjon av Win7 :/

Jeg hadde WinXP x86 installert, og jeg ville samkjøre det med Win7 x86.

For å gjøre dette måtte jeg bruke et program kallt 'gParted' for å dele partisjonen i to deler.

Etter at jeg hadde gjort dette, så prøvde jeg å installere Win7 (ved å starte opp fra CD-ROM.)

Jeg så 'load-screen' og der det sto "Starter Windows", men når Win7 "bakgrunnsbildet" viste seg, så lasta det litt inn, så plutselig skjedde det ikke noe mer.

Installasjonen viste seg ikke :S

Så jeg prøvde flere ganger, men det funka ikke...

Så tenkte jeg at jeg skulle prøve å starte WinXP igjen da, siden det ikke funka å installere (tenkte det var noe feil med Win7 CD-en), men det funka ikke det heller lengre.

Når WinXP skulle starte opp (før loading-screen'en viste seg), så bare restarta pc-en helt plutselig, og det gjør den fortsatt.

Jeg prøvde å installere WinXP igjen (ved å starte opp fra CD-ROM), men når jeg kom så langt til der jeg velger formatering/installering, så sto det at installeringen ikke kunne fortsette uten formatering, fordi noen viktige filer manglet.

Jeg ville ikke miste de 300-400gB med filmer/spill/musikk/bilder/data jeg hadde på HDD-en, så jeg ventet til jeg fikk meg ny HDD før jeg formaterte.

Men nå idag så fikk jeg en ny HDD (ekstern).

Jeg prøvde å sette den til primær HDD, og starta opp fra Win7 Ultimate x64 (fikk ny CD), men samme problemet oppsto som sist.

Installasjonen viste seg ikke.

Så nå lurer jeg på om noen ting:

1. Jeg må nok formatere med WinXP CD (siden Win7 CD-en gjør nesten ikke noe) før jeg installerer Win7, eller er det en annen måte?

2. Hvis jeg må det, er det noen annen måte å formatere på, uten å ha WinXP CD?

3. Er det noen innstillinger i BIOS jeg kan gjøre for å få dette til å funke?

Setter stor pris på all hjelp!

- Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg skulle installere Win7 på maskinen jeg bygde for noen uker siden, så hadde jeg problemer med å få installasjonen til å starte inntil jeg fant ut av jeg måtte disable floppy-innstillingen i BIOS. Da gikk plutselig alt normalt. Godt mulig det ikke er problemet her, selvfølgelig. Men det hørtes liknende ut, selv om problemene med å installere XP også høres noe merkelig ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...