Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

blåskjerm etter noen minutter spilling

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk satt sammen min nye vidunder pc i går, men i dag har jeg oppdaget et lite problem. Får å teste ytelse på pc'n innstalerte jeg dirt 2. Alt gikk knirkefritt en god stund, men så pluteselig fikk jeg en skjerm som viste hvite loddrette striper på en lyseblå bakrunn. Etter dette kom restartet pc'n seg selv.

Pc'n er bygget inn i et corsair 800D kabinnet og tror derfor tempen holder seg fint (har dog ikke målt tempen enda). Selv tror jeg kanskje det har noe med strøm/kortsluttning av noe slag, men aner ikke hva jeg kan gjøre for å fikse dette.

En annen ting jeg kanskje tror det kan være er at skjermkortet og lydkorte sitter veldig tett (noe det mæ gjøre). Jeg bruker asus rampage extreme II (med medfølgende lydkort) + et stk 5870 skjermkort.

En annen mulighet er kanskje at det er noe galt med RAM brikkene. Men hva kan jeg gjøre for å teste dette?

Noen som vet hva det kan være?

Jeg har også et halt annet problem, som er mye mindre. Nemmlig at jeg får elektriskstøy i hodetelefonene ved bruk av mini jacken i front panelet på kabinettet. Fint om noen har tips til hva dette kan være også :thumbup:

Takk for alle svar :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for tips. Skal ta ram test nå. Jeg bruker en corsair 850W HX. Har ikke hatt på annen kjølepasta enn den som satt på kjøleren til cpuen orginalt, og det burde vel egentlig holde? Med anre ord har ikke kjøpt en separat cpu kjøler. Men tviler egentlig på at det skyldes varme problemer.

Sitter i et nokså kaldt rom fra før, og kabinette har veldig god lufting. Skal for sikkerhets skyld skjekke temp på cpu og gpu.

Lenke til kommentar

Du kan se temperaturer med HWMonitor om ønskelig.

Overklokker du, eller kjører du standard-/fabrikkinnstillinger? Det kan nevnes at Radeon HD 5000-serien har ytelsesproblemer i Dirt 2 under DX11. Nye drivere er rett rundt hjørnet som skal fikse dette. Ellers er det verdt å nevne programmer relatert stabilitetstesting. F.eks. Prime95 eller OCCT. :)

Lenke til kommentar

Har ikke overklokket noe enda. Alt er fabrikkinnstillinger. Har foresten bare brukt driveren som fulgte med skjermkortet, så har ikke nyeste driveren som er ute på "markedet". Var en liten tur inne i bios nå (ikke etter en økt med spilling). Da viste tempraturen på cpu bare 28 grader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...