Plinge93 Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Hvor mange seter må en taxi ha for at den skal kunne kalles maxitaxi? Og hvor mange seter har den før den blir kalt minibuss? Noen som kan hjelpe meg? -Takk Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Såvidt jeg har observert, så står det maxitaxi utapå. Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 24. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2009 Ja, men problemet er at fattern driver taxifirma, og så har han en Caravelle med plass til 8 passasjerer så han lurer på om han kan reklamere for "maxitaxi"! Han kan såklart snakke med noen som har greie på dette, men det hadde vært greit å vite bare "på gøy".... Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Sikker på at det finnes noen fast definisjon? Jeg har alltid tenkt på det som maxi-taxi = minibuss, men et kjapt google-søk viser at TrønderTaxi også kaller bilene med plass til 6 passasjerer for maxi-taxi. Edit: Om den er minibuss står i vognkortet, B=bil, D1=minibuss. Bil er til og med 9 personer inkl. sjåfør. Minibuss er fra 10 til 17 pers inkl. fører. Endret 25. desember 2009 av grizzlyx Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Tja jeg vil egentlig si at en bil med plass for mer enn 4 passasjerer er ''maxi'' Er Ihvertfall det jeg tenkter når jeg bestiller taxi. Minibuss er jo over 9 personer ++ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå