aip Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 har fått asus eee i julegave, og når jeg er ca 30sek fra skjermen så "låser" den seg, det kommer opp den firkanten som når man skal logge seg inn, og det står at datamaskinen er i bruk og er låst. bare administrator og eier (eller noe lignende) ksn logge seg på. på brukernavn står det "eier" og jeg trykker bare på ok-knappen for å låse opp,men hvordan får jeg denne bort? slitsom greie.. Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 har fått asus eee i julegave, og når jeg er ca 30sek fra skjermen så "låser" den seg, det kommer opp den firkanten som når man skal logge seg inn, og det står at datamaskinen er i bruk og er låst. bare administrator og eier (eller noe lignende) ksn logge seg på. på brukernavn står det "eier" og jeg trykker bare på ok-knappen for å låse opp,men hvordan får jeg denne bort? slitsom greie.. Kontrollpanel - Brukere eller Brukerkontoer - Klikk på kontoen din eller no - og fjern passord greier. Selv om du ikke har passord så kan et blankt passord bli tatt som passord.. om du sier at brukeren har passord.. Lenke til kommentar
aip Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Men hvordan får jeg denne til å forsvinne, slik at jeg slipper at den dukker opp hver gang jeg ikke tar borti tastaturet på 10sek? Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Går skjermspareren på vis du ikke gjør noe??? Lenke til kommentar
aip Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 ikke skjermsparer nei, men en sånn firkant der jeg må logge inn.. Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 ikke skjermsparer nei, men en sånn firkant der jeg må logge inn.. Ja, og den firkanten er den boksen hvor man må logge inn, siden du ikke har noe passord til brukeren så er det bare og skru av passord funksjonen. Lenke til kommentar
aip Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 jeg har nå skrudd av og på passordfunksjonen mange ganger. selv om den er skrudd av på administrator så dukker den opp innen det har gått et halvt minutt når jeg er borte fra skjermen. tok bort passord og da kommer den jævla passordboksen frem innen et halvt minutt og på brukernavn står det Eier og jeg trenger ikke skrive noe passord - fordi jeg HAR jo ikke noe passord! dermed må jeg trykke på ok knappen hver gang jeg ikke aktivt skriver på tastaturet. er det virkelig ingen som skjønner hva jeg mener? jeg har ikke noe passord på maskinen. den er helt ny og uten passord. alikevel dukker det opp en boks der det står at maskina er i bruk og låst - selv om jeg har skrevet på tastaturet for 10 sekunder siden. og jeg må bare trykke på ok for å låse den opp igjen, siden det ikke er noe passord på maskinen. Lenke til kommentar
aip Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) jeg bruker pc som vanlig, sitter å leser noe på en nettside, slik at jeg ikke tar borti tastaturet på f.eks 10 sekunder, da kommer denne opp: og siden jeg ikke har noe passord på pc, og har vært inne på brukerkonto og fjernet passord, så skjønne jeg ikke hvordan i GRANSKÆVVEN jeg skal få denne bort, den irriterer så til de grader! Endret 26. desember 2009 av aip Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Om det kommer når du går inn på en spesiell nettside eller laster ned noe vil PCn konfirmere at du eier PCn.. er du den eneste adminen?? Endret 26. desember 2009 av cocopara Lenke til kommentar
aip Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Jeg er eneste admin, har ikke laget noe gjestekonto eller noe. Og den dukker opp uansett hvilken side jeg er på. har vært på både facebook, vg, blogger osv, den kommer opp alikevel. den er jo egentlig ikke noe problem, men når jeg satt å så på et videoklipp igår så logga den av ca 10sek inn i videoen - og da begynner det å bli irriterende.. Lenke til kommentar
aip Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 jeg fant problemet. gikk inn på skjermbeskytter - der var det huka av for "passordbeskyttet gjenopptakelse" - noe jeg ikke skjønner hvorfor står på når pc'en er helt ny, men så enkelt var det altså. Takk for hjelpen forresten =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå