Gå til innhold

Tatovering av mindreårige


Anbefalte innlegg

Hei! Om veggen med tekst skremmer det, ikke les alt. Jeg vil kun ha svar

på spørsmålet, det meste under er for å slippe moralske diskusjoner osv.

Jeg har egentlig et ganske enkelt spørsmål.

Finnes det et seriøst sted som tatoverer mindreårige rundt Oslo området?

Jeg er fullt klar over at de fleste seriøse tatoveringsstudioer har satt en

aldersgrense på 18 år. Jeg regner med at det finnes noen tatoveringssteder

som har en aldersgrense på 16 år, siden dette er alderen man lovlig sett kan

bestemme over sin egen kropp. (Med andre ord; de kan ikke bli saksøkt av

sinte foreldre om den tatoverte er 16 eller eldre) Etter hva jeg har skjønt i

allefall!

 

"Du kommer til å angre om 10 år når motivet har blitt teit!!!!11eon"

"Ting du synes er kult nå, er teit når du blir eldre!"

"Laser fjerning fjerner ikke tatoveringen helt om du angrer!"

Jeg er fullt klar over alle disse tingene!

Jeg hadde/har en drøm om å bli tattovør så jeg vet nok om dette fra før,

problemet er at jeg har en skade i høyre håndledd etter en sykkelulykke.

 

Motivet er noe jeg vet jeg ikke kommer til å angre på.

Jeg vil ha det japanske symbolet for "Death" på venstesiden av brystkassen.

Dette er da halveis for å minne min far og halveis for å minne meg selv om at

jeg ikke skal gå den samme veien som han gjorde med alkohol, narkotika, osv.

Plasseringen er valgt som en symbolikk om at det ikke er mye som står

mellom liv og død (ettersom hjeret ligger omtrent på samme sted). Mer enn

dette føler jeg ikke at jeg trenger å utdype. Poenget er at det ikke er en

tatovering jeg vil ta fordi det er "kult", det er ingen tatovering jeg kommer til

å angre på om 5, 10, 20, 50 år.

Om det skulle ha noen betydning for deg, så er jeg også fullt utvokst, så

huden kommer ikke til å strekke seg, med mindre jeg bestemmer meg for å bli

bodybuilder.

Dette følte jeg ble veldig formelt, men jeg liker det slik og vil bli tatt seriøst.

Takk.

Endret av SondreSnurr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Søsteren til en kompis ble lovlig tatovert da hun var 16-17 år gammel. Men det var et stykke utenfor Oslo, de tok tog en halv time/times tid. Jeg kan spør ham/henne om hvor det var om du er interessert?

Det hadde vært kjempeflott! :)

Alt som ikke er mer enn en times tid fra Oslo eller Drammen fungerer.

 

 

 

Og et japansk tegn er valgt mest pga det kunstneriske. Tenkte først på latin, men alle ordene for død på latin er brukt enten av band eller av spill. Velger heller et asiatisk symbol enn noe folk kan tro er et videospill.

Utenom det kunne jeg jo selvfølgelig tatt en hodeskalle eller noe annet som symboliserer død. Men.. Herregud, jeg vil ikke ha en hodeskalle tatovering på brystet. For at en hodeskalle skal se bra ut må den være gjennomført, jeg vil ha noe simpelt.

:)

Lenke til kommentar

Siden du er under 18år syns jeg du burde gi selve motivet en ekstra omtanke.

Det er veldig lett å endre mening oppover årene... Men det har du selvfølgelig sikkert fått høre utallige ganger.

 

Jeg anbefaler deg å ta bildet av motivet du ønsker å tatovere og legge det vekk fra deg.. Ikke se på bildet igjen før det har gått et halvt år. Hvis du ikke har endret mening innen da, da kan du ta tatoveringen.

 

6 måneder kan virke lenge å vente, men du kommer til å sitte igjen med denne tatoveringen i rundt 70 år til. Og vips så var ikke 6måneder så veldig lenge likevel..

Lenke til kommentar
Siden du er under 18år syns jeg du burde gi selve motivet en ekstra omtanke.

Det er veldig lett å endre mening oppover årene... Men det har du selvfølgelig sikkert fått høre utallige ganger.

 

Jeg anbefaler deg å ta bildet av motivet du ønsker å tatovere og legge det vekk fra deg.. Ikke se på bildet igjen før det har gått et halvt år. Hvis du ikke har endret mening innen da, da kan du ta tatoveringen.

 

6 måneder kan virke lenge å vente, men du kommer til å sitte igjen med denne tatoveringen i rundt 70 år til. Og vips så var ikke 6måneder så veldig lenge likevel..

Med tanke på at jeg har hatt lyst på en slik tatovering siden jeg fylte 15, så føler jeg ikke det er nødvendig.

Om det faktisk er sånn at jeg ikke synes den er spesielt fin senere, kan jeg alltids bygge på den slik at det blir noe annet.

Motivet er ikke problemet, det å få blekket i kroppen med en stødig hånd og hygieniskt utstyr er problemet.

 

Og hvorfor skulle det ha stor betydning om jeg er 16 eller 18 år?

Betyr det at jeg er 16 automatisk at jeg ikke tenker over ting og er umoden?

Om jeg endrer mening opp igjennom årene, ser jeg ingen grunn for at den skal bli endret mer fra 16 til 18 enn den vil bli endret fra 18 til 20. :)

Lenke til kommentar

At du er 16 betyr ikke automatisk det, men selvfølgelig er det mer sannsynlig at man ikke tenker over ting og er umoden jo yngre man er. Når du nevner at du er yngre enn 18 år tenkte jeg at det kunne vært ekstra smart å tenke godt igjennom hva du vil tatovere på kroppen din.

 

Du vokser forhåpentligvis mye på de to årene, så jeg ser ihvertfall en grunn til at meningen din kan bli endret.

:)

Lenke til kommentar

De fleste forandrer seg utrolig mye som personer i den alderen du er i, det er kanskje kult å tenke på det nå, men er det så kult når du går og ser den dag etter dag? Det er lett å gå lei av ting, og i tillegg er asiatiske tegn en sånn typisk greie. Hvis du skal bestemme deg for det så bør du også gjøre grundig research for å finne ut at det du skal tatovere betyr nøyaktig det du tror, for det er flere som har gått på en blemme der. Det finnes forsåvidt jeg vet ingen seriøse steder som tatoverer folk under 18 år, selv med tillatelse fra foreldre, og svært få som engang er villig til å tatovere deg uten det, da er vi på den delen av skalaen der det i mine øyne hadde vært uforsvarlig å tatovere seg der. Jeg hadde ikke kunne trives med tatovering på kroppen, godt mulig du er en person som kan det, men jeg hadde rådet deg å vente til du var 18 år, ikke bare pga. tatoveringstudioer, men fordi ting forandrer seg fort i livet.

Lenke til kommentar

Blablab...

 

Vil du ta tattovering, så gjør det :) Du har faktisk tenkt ganske nøye igjennom det, i motsetning til meg som bare tok en ganske så spontant. (Men jeg angrer ikke! :) )

 

Jeg tok den på Tattoo Convention i Trondheim, og der spurte de ikke om alder i det hele tatt :) Men noen i klassen min tok tattovering nylig, og de hadde bare med en foresatt, så gikk det greit! ;)

Lenke til kommentar

Hva tok du/ de?

Tattovøren jeg tok oss sa det verste han tatoverte var tegn og symboler. Det var det som var "in". Det er jo kjedelig og ta en tattovering som alle har. Han var veldig opptatt av å tatovere noe på meg som ikke alle andre gikk rundt med. Kinesiske tegn er ikke særlig vakkert og det er jo en helt typisk trendgreie.

 

Forresten er jeg 21 år og har ingen mening bak tatoveringen. It's just inc ; - ) Men ikke ta noe som alle andre har.. Du må tørre å ha noe eget.

 

Jeg tok forresten på tatto world og de var veldig nøye på det med leg. Greit at de er seriøse når det er snakk om noe som skal vare livet ut :)

Endret av Zerzk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...