Gå til innhold

Hva gjør at explorer.exe får 99% CPU usage?

Anbefalte innlegg

Det hender av og til på maskinen min at explorer.exe får 99% CPU usage. Da blir maskinen ubrukelig treig, og jeg må restarte. Lukker jeg explorer.exe med Task Manager dukker bare System Idle Process opp med 99% usage. Dette er meget irriterende.

Noen somvet hva det kommer av og hvordan jeg kan hindre det?

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pc'en min har hatt noen helt lignende perioder den også. Jeg slår bare av explorer og starter den på nytt. Men jeg ble litt lei av det så jeg installerte xp på nytt.

Du har vel ikke Nforce 2 du også??? :-?

Lenke til kommentar
Det hender av og til på maskinen min at explorer.exe får 99% CPU usage. Da blir maskinen ubrukelig treig, og jeg må restarte. Lukker jeg explorer.exe med Task Manager dukker bare System Idle Process opp med 99% usage. Dette er meget irriterende.

Noen somvet hva det kommer av og hvordan jeg kan hindre det?

Tusen takk!

Det kommer av at Explorer har hengt seg. Hvis system idle står på 99% er dette positivt. Det vil bare si at 99% av CPUens maks ytelse ikke er i bruk

Hvis Explorer står på 99% prosent, avslutt prosessen.

Vanligvis kan slike heng skylles at du ikke har oppgradert systemet ditt med riktisge drivere, eller at du har installert noen treddeparts programmer som påvirker Explorer - endrer utseende eller slikt... Når jeg nå har sagt dette burde du vite litt av hvordan du skal unngå heng :)

Lykke til

Lenke til kommentar

har samme problem.. bytta til 2k pro, men viser seg det att samme problemet skjer her og til tider.. :-? men funker ganske fint å bare lukke explorer.exe å starte den opp igjen.. men er ganske plagsomt i lengda siden mange programer havner i noe som er kaldt stalt mode eller no sånt

Lenke til kommentar

Cyrax: Det er 3Dmark 01..

Tilbake til saken: Når jeg lukker explorer og starter det på nytt igjen blir alt normalt.

Jeg har nå oppdaget at problemet oppstår når jeg går inn på en spesiell partisjon.. fatter ikke hvorfor.

Nei jeg har ikke nForce 2.

takk

Lenke til kommentar
Det vet jeg vel,men jeg fikk bare 10000 med mitt sapphire radeon 9700pro. :(

da har ddu gjort noe feil.. for jeg får 16500 :roll:

The pirate : kan hende det er kazaa som gjør det.. hvis du har det inne... eller muligens et "virus" :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...