Gå til innhold

Lurer litt på å kjøpe DS. DSi eller DS Lite?

boffeeen

Anbefalte innlegg

Hei, har fått litt penger til jul, og har litt lyst til å kjøpe meg en Nintendo DS. Jeg lurer derfor på om jeg burde kjøpe DS Lite eller DSi. Søsteren min har en DS Lite, som jeg synes er helt ok, men vippeleddet er blitt helt løst, noe jeg har sett er tilfellet med alle de brukte DS Lite-ene jeg har sett. Sliter DSi med det samme? Er det andre ting jeg burde vite om de?

Tilleggsspørsmål: Har lyst på Zelda, og har funnet ut at det er to utgivelser til DS. Hvilket burde jeg kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ds lite jeg kjøpte som "pre-played" på gamestop for 1 år siden for 800kr, ingen problemer enda, med verken hengsler eller noe... har sett en del ødelagte hengsler på ds, men det betyr at den har fått hard behandling

forskjellen på lite og dsi er at dsi har kamera og litt større skjerm, men veit ikke om jeg hadde vert villig til å betale 1000kr ekstra..

ps det er UTROLIG MANGE ELENDIGE SPILL til DS...

tenker du på zelda spirit tracks og zelda phantom hourglass?

Lenke til kommentar
har ds lite jeg kjøpte som "pre-played" på gamestop for 1 år siden for 800kr, ingen problemer enda, med verken hengsler eller noe... har sett en del ødelagte hengsler på ds, men det betyr at den har fått hard behandling

Jeg er rimelig sikker på at det ikke kreves feil behandling av DS Lite for å ødelegge hengslene. Søsteren min behandler den veldig fint, det samme er tilfellet for begge kusinene mine, men alle har ødelagte hengsler.

forskjellen på lite og dsi er at dsi har kamera og litt større skjerm, men veit ikke om jeg hadde vert villig til å betale 1000kr ekstra..

Større skjerm er koselig, kamera bryr meg ikke så veldig, med mindre man får noen artige spill som tar det i bruk. Det største ankerpunktet er hengslene. Jeg betaler lett mer for det, da jeg ikke orker å sende noe på reperasjon.

ps det er UTROLIG MANGE ELENDIGE SPILL til DS...

Sålenge man ikke må signere en avtale som sier at man må kjøpe absolutt alle DS-spill som noen sinne slippes, så er vel ikke det så farlig sålenge det finnes gode spill også.

tenker du på zelda spirit tracks og zelda phantom hourglass?

Ja, det er de titlene jeg tenker på.

Lenke til kommentar

glemte å si at DSI har touch på begge skjermene... men ikke at så veldig mange spill støtter dette enda... alle funker på ds lite uansett

betaler ikke for spillene selv... 500kr for spill som feks new supermario som er fra 2004 er bare latterlig... jeg har testet over 500 DS spill og er kanskje rundt 10 jeg syntes er verdt å spille skikkelig...

spirit tracks er det nyeste zeldaspillet, og anbefaler denne da phanton hourglass er ekstremt likt gjennom hele spillet... mye fordi 80% av budsjettet til spillet gikk med til utvikling av styresystem

Lenke til kommentar

Jeg ville kanskje brukt DSi som et supplement til spill som kun er ment for den konsollen i tillegg til DS Lite pga GBA porten siden jeg fortsatt har en del GBA spill. Broren bøffa min GBA SP >_>

Men hvis GBA spill ikke er din greie så er det egentlig hipp som happ hva du velger av DS Lite eller DSi. Mest sannsynlig blir DSi den som tar over i senere tid?

Min DS Lite har fortsatt solige hengsler og den er ganske gammel (kjøpt ved nylansering). Så det er vel mulig å behandle konsollen sin enda bedre enn de du har møtt.

Om spill er for dyrt i Norge, så kan man alltid importere (DS Lite spill er sonefri, DSi spill _har_ soneinndeling).

Lenke til kommentar

Jeg har DS Lite og er storfornøyd med den. GBA-porten er flittig i bruk (Castlevana: Double Pack til GBA) og Guitar Hero: On Tour. GH: On Tour er for øvrig laget for å passe i DS Lite, så en vanlig DS må bruke adapter. Den bruker også GBA-porten for selve håndkontrollen, så jeg tviler på at det funker på DSi.

Når det gjelder utvalget av spill til DS er jeg storfornøyd. For tiden har jeg ca tretti spill liggende, og fem, seks av dem er dårlige. Resten er mer eller mindre klassikere hele gjengen. For tiden går det mye i Final Fantasy Tactics A2, et av de mest vanedannene spillene jeg noensinne har spilt. :)

Når det gjelder Zelda vil jeg anbefale Spirit Tracks på det varmeste, men unngå Phantom Hourglass. PH er slettes ikke dårlig, men har to store feil. For det første er det et tempel du må inn i. Første gang går du gjennom brettene, unngår fiendene, finner nøklene og så videre. Neste gang må du gå igjennom alt sammen på nytt, bare for å få fortsette litt lengre ned denne gangen. Tredje gang går du gjennom alt sammen enda en gang, bare for å komme enda litt lengre ned. Slik fortsetter det hele veien. Og nevnte jeg at det går på tid? I tillegg har du en båt og drar fra øy til øy, men havet er som kjent stort, blått og kjedelig. Det skjer fint lite, så det blir fort kjedelig.

Spirit Tracks er på mange måter veldig likt PH, men i stedet for et tempel har du et tårn. Du må fortsatt klatre opp i tårnet, dra ut, klitre litt lengre opp, gå ut og så videre. Men ulikt PH kan du nå gå rett forbi de tidligere brettene for å komme til de nye. Ikke går det på tid heller. Dessuten har du et tog denne gangen, så det er mindre utforskning på egen hånd. Reisen blir forsatt litt kjedelig i lengden, men det er i det minste litt variasjon i terrenget. Dessuten kan du gjør ting mens du kjører som å samle kaniner, og du har fiendetog du må passe deg for. Ting kan løpe i veien for deg osv, så alt i alt er det langt mer underholdende enn PH.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...