Mr Durden Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 80 GB intel ssd på plass Kommer til å sette opp systemet etter jul med windows 7. Jeg gidder ikke lese gjennom 270 sider i ssd-tråden, så kort fortalt lurer jeg på hvilke optimaliseringer jeg kan/må gjøre i forhold til ssd? - AHCI mode ON hvis mulig? - Følge OCZ sin guide for optimalisering? - Legge kun OS/Programmer/Spill på ssd og bruke de vanlige harddiskene til lagring - Unngå defragmentering av ssd-disken. Noe mer? Mvh Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 ikke legg pigefile til windows på den, men på en snurredisk til å unngå unødvendig bruk og slitasje på SSDen Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) Har 1 stk. Intel X-25 80GB Gen.2 SSD i min sekundære maskin og 1 stk. X-25 160GB Gen.2 i min primære. Det første du bør gjøre er å legge inn Intel's nyeste firmware. Slik at du får TRIM support. Da bør du sette serial ATA i Native modus før du flasher. Så er det bare å sette den opp med AHCI og installere Win7 på vanlig måte. Bruk bare Windows sine drivere for å få TRIM. Ellers, i mitt tilfelle så deaktiverte jeg superfetch, defrag, virtuelt minne og hibernate. Noe annet gadd jeg ikke å gjøre. Funker perfekt. Brukes til Win7, installerte programmer og spill. Ny verden sammenlignet med harddisker. Gled deg Edit: I tekstfila til firmwaren står det at man skal kjøre Legacy/compatible serial ATA eller AHCI når man skal flashe. Ikke Native som jeg skrev over. Endret 25. desember 2009 av OcMax Lenke til kommentar
duttis Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Har 1 stk. Intel X-25 80GB Gen.2 SSD i min sekundære maskin og 1 stk. X-25 160GB Gen.2 i min primære. Det første du bør gjøre er å legge inn Intel's nyeste firmware. Slik at du får TRIM support. Da bør du sette serial ATA i Native modus før du flasher. Så er det bare å sette den opp med AHCI og installere Win7 på vanlig måte. Bruk bare Windows sine drivere for å få TRIM. Ellers, i mitt tilfelle så deaktiverte jeg superfetch, defrag, virtuelt minne og hibernate. Noe annet gadd jeg ikke å gjøre. Funker perfekt. Brukes til Win7, installerte programmer og spill. Ny verden sammenlignet med harddisker. Gled deg Edit: I tekstfila til firmwaren står det at man skal kjøre Legacy/compatible serial ATA eller AHCI når man skal flashe. Ikke Native som jeg skrev over. Hei. Jeg har lite peiling på ssd, men har fått intel sin x 25 gen 2 80G til jul. Jeg har kun denne disken i pcn nå, og det er inst xp på den. samt noen spill. Jeg må si at jeg merker ikke skikkelig stor forskjell på oppstart, bruker kanskje 50 sek nå og 60 sek før. oppstart av program gikk uansett så fort før at jeg merker ikke den enorme foskjellen der heller. Vil det bli bedre ved å gjøre de grepene du snakker om her? jeg forstod ikke så mye av det, men hvis pcn blir enda kjappere av det så er jeg int i å sette meg inn i det. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 80 GB intel ssd på plass Kommer til å sette opp systemet etter jul med windows 7. Jeg gidder ikke lese gjennom 270 sider i ssd-tråden, så kort fortalt lurer jeg på hvilke optimaliseringer jeg kan/må gjøre i forhold til ssd? - AHCI mode ON hvis mulig? - Følge OCZ sin guide for optimalisering? - Legge kun OS/Programmer/Spill på ssd og bruke de vanlige harddiskene til lagring - Unngå defragmentering av ssd-disken. Noe mer? Mvh Lese 270 sider? Hva med å lese 1. siden av ssd tråden, og du finner den OCZ guiden. OCZ guiden is the shit Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Hva med å lese 1. siden av ssd tråden, og du finner den OCZ guiden. OCZ guiden is the shit Hmm, har prøvd alle disse tipsene (og scannet "SSD-benche tråden"). Men det tar fremdeles 50 sekunder å boote Windows 7 (Intel X25-M 160GB Gen2 på I7 [email protected], W7 64bit. ICH10R - AHCI). M.a.o. nesten ingen forbedring fra vanlig HDD. Utrolig frustrerende å se at andre lett booter på under 10 sek. Legger merke til at den "holder på" forholdsvis lenge i animasjonsdelen (30 sek). Mikroskopisk forskjell på å kjøre med og uten GUI boot. Noen tips? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 du har ikke 200 ting i oppstarten din da Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 du har ikke 200 ting i oppstarten din da Har jo noe, ja. Men de kommer jo etter logon. Og startes fort som f... Men jeg skjønner ikke hvorfor animasjonsskjermen står der i 30 sek. Ikke allverdens aktivitet på disken heller... akkurat som om den venter på noe ... Har holdt på med dette i hele jula, googlet og tweaket både her og både der. Men det tar fremdels 50 sek. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Legg inn windows på nytt, så ser du forskjell i boottid Noen har problemer med at boot tar mye lengre tid med noen typer nvidai skjermkort/drivere enn det gjør med noen ATI kort/drivere og motsatt. Ellers så er det nok noen programmer du har i oppstarten som gjør at oppsatarten tar lang tid. Man trenger som oftest ikkje så mye i oppstarten, da de fleste programmer kan loades når man er først inne i windows. ellers 2: Hvorfor boote maskinen så ofte at det blir et problem? Det finnes hvilemodus, Hibernate etc. Bruke dette, og du kan slappe av med en øl uten å vente på at maskinen starter opp God jul Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 ..., og du kan slappe av med en øl uten å vente på at maskinen starter opp Okei, da .... siden det er jul Men jeg lurer enda på hvordan jeg skal komme ned på 10 sek. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå